Amb “The Shawshank Redemption” torna el Cinema en V.O. a l’IES Escola Gavina

Posted on octubre 23, 2010
Filed Under centres, cinema

Ahir divendres i per tercer any consecutiu va tornar el cinema en v.o. a l’IES Escola Gavina com una més de les iniciatives que intenten dinamitzar la cultura i la participació entre l’alumnat de secundària. La pel·lícula triada va ser “The Shawshank Redemption” (Cadena perpètua), responent així a la demanda de l’alumne de 3r d’ESO Jacint Soldevila qui ja el curs passat insistia en que es programara. Jacint a més ha tingut l’amabilitat de fer la recerca sobre les característiques tècniques del film de les quals destaquem que“The Shawshank Redemption” és una pel·lícula nord-americana de l’any 1994 escrita i dirigida pel realitzador Frank Darabont. Està basada en el conte curt de Stephen King, “Rita Hayworth i la redempció de Shawshank” i va ser nominada a múltiples premis, com 7 premis Oscar, incloent el de millor pel·lícula, així com també va rebre nombroses crítiques favorables que la col·loquen entre les millors realitzacions del cinema contemporani i possiblement de tots els temps. De fet “The Shawshank Redemption” va ser votada com el millor film de la història segons Internet Movie Database en la seua Top 250 Movies i encara continua tot i que actualment s’ha fet un canvi en la política de classificació de pel·lícules

L’encert per a començar aquesta nova temporada ha sigut total. Des d’un primer moment l’alumnat present ha entrat de ple en plantejament argumental, en l’intens pla emocional de la trama, en la riquesa dels personatges, en l’excel·lència narrativa i en definitva en una gran obra. Emocionats tots ja esperem a divendres vinent per continuar amb el visionat. I si ets alumne o mestre d’algun centre on programeu cinema estarem encantat que ens doneu a conéixer les pel·lícules que heu tingut el gust de veure.

16 Responses to “Amb “The Shawshank Redemption” torna el Cinema en V.O. a l’IES Escola Gavina”

1. Albert del Ramo on octubre 27th, 2010 10:43 pm

Molt bona la pel·lícula, al principi pensava que m’anava a aborrir pero esta molt entretinguda!

2. admin on octubre 28th, 2010 12:26 am

Doncs encara queda mitja pel·li realment emocionant; seguim divendres!

3. Arnau Masià on octubre 29th, 2010 1:38 pm

Aquesta pel·lícula m’ha resultat molt interesant y entretinguda.

4. admin on octubre 29th, 2010 3:59 pm

Arnau, jo la he vist unes quantes vegades i cada vegada descobrisc coses noves i m’emociona. Estari molt bé que si pots explicares quins aspectes t’han interessat.
    Gràcies per l’aportació, una abraçada.
    (divendres vinent l’acabem de veure!)

5. clara! on novembre 9th, 2010 11:33 pm

la pe·licula fou genial jordi! com un sol home podia burlar a tants! i la corrupció que hi havia dins de la propia càrcel! buff quina pel·licula! GENIAL enserioo!

6. Jordi Martinez on novembre 9th, 2010 11:49 pm

Jordi la pelicula una pasada es impresionant com burla als policies i els enganya com si res, el que més m’agrada fou com fa el que fa sense que ningu es donara conte. Ni tansols els seus amicas,(ni RED).

7. admin on novembre 10th, 2010 1:49 am

Per mi és tot un cant a la intel·ligència i l’amistat. Quan algú pregunta per a què estudiem li recomanaria que veiés la pel·li doncs crec que ho fem per tenir recursos quan la vida et posa en situacions complicades. És cert que en la part inicial ell utiltza la força per sobreviure però després només la intel·ligència, la creativitat i l’amistat el faran un home lliure. La pel·li és del 94 i sembla un gran clàssic. M’alegra que vos haja agradat i gràcies per la vostra participàció!

8. lizard repellant on març 16th, 2012 3:08 am

When I initially commented I clicked the

9. asea water on març 25th, 2012 2:53 am

Weblog moved out in chrome

10. handyortung gratis testen on març 26th, 2012 9:01 pm

Choosing a Enterprise Mobile Phone Plan Quick and Dirty

11. Nike Air Max on abril 19th, 2012 11:26 am

AC Compressor sr gsr gsrg

12. Motor matic injeksi irit harga murah on maig 2nd, 2012 3:05 am

Appreciate the recommendation! Let me try it out.

13. psp on juny 12th, 2012 12:10 am

Utterly pent content material, regards for entropy.

14. uslugi budowlane on juliol 26th, 2012 3:23 pm

While I was browsing yesterday I noticed a ripping advise close to?

15. sklep on agost 2nd, 2012 3:12 pm

It was a dreary broad daylight here yesterday, so I principled took to piddeling all over on the internet and create?

16. studia poznan on agost 7th, 2012 3:32 pm

While I was browsing yesterday I noticed a ripping advise close to?