La seqüència de la setmana 18

Posted on juny 16, 2010
Filed Under cinema, fotografia, seqüència

Des que vàrem ocupar la finestra de la seqüència de la setmana amb l’inici d’Easy Rider, en homenatge a Dennis Hopper, mort recentment, teníem la secció a l’espera d’una nova col·laboració per part de l’alumnat. Però són capficats en la recta final del curs així que avui hem trobat el motiu perfecte per renovar la secció. I és que tal dia com avui de fa 50 anys es va estrenar en una sala novaiorquesa, Psycho, una de les obres mestres del cinema de terror i del mestre Alfred Hitchcock. La seqüència triada és obviament la de la dutxa, la qual ja pertany a l’imaginari col·lectiu i que hauria de ser objecte d’estudi en totes les escoles de cinematografia. 77 talls de muntatge amb 50 angles de pla diferents en poc més de dos minuts constitueixen una seqüència que va ocupar 5 dels 33 dies de rodatge. Amb un baix pressupost i actors no considerats de primera fila però que mostraren la seua valua com Anthony Perkins o Janet Leight, Hitchcok no pretenia tant l’èxit com experimentar amb el medi. S’ha dedicat molta bibliografia a l’estudi de l’obra d’Hitchcock o alguns com The Girl in Alfred Hitchcock’s Shower, a desgranar els secrets de la vida de les dobles de Leigh a Psicosi i en el qual es revelen detalls com que el cos nu de l’actriu a la coneguda escena correspon a Marli Renfo, una dona que va arribar a ser portada de Playboy abans de desaparèixer i saltar, anys després, la notícia errònia del seu assassinat. Però vos deixem ací un fragment d’una de les grans obres de referència per als cinèfils, Hitchcock-Truffaut, al voltant precisament de Psycho. Ah, no oblideu evocar la música de Bernard Herrmann.

François Truffaut – De fet, Podria considerar-se a Psicosi com un film experimental?

Alfred Hitchcock – Potser. La meua principal satisfacció és que la pel.lícula ha actuat sobre el públic i és el que més m’interessava. En Psicosi l’argument m’importa poc, els personatges m’importen poc, allò que m’importa és que la unió dels trossos del film, la fotografia, la banda sonora i tot el que és purament tècnic podien fer cridar al públic. Crec que és per nosaltres una gran satisfacció utilitzar l’art cinematogràfic per crear una emoció de masses. I, amb Psicosi, ho hem aconseguit. No és un missatge el que ha intrigat al públic. No és una gran interpretació, crec, allò que ha commogut al públic. No era una novel.la de prestigi allò que ha captivat el públic. Allò que ha emocionat al públic era el film pur.

François Truffaut – És veritat

Alfred Hitchcock – I aquesta és la raó per la qual el meu orgull relacionat amb Psicosi és que aquest film ens pertany a nosaltres, cineastes, a vostè i a mi, més que tots els films que jo he rodat. No aconseguirà tenir amb ningú una veritable discussió sobre aquest film en els termes que fem servir des d’aquest moment. La gent diria: “És una cosa que no s’ha de fer, l’argument era horrible, els protagonistes eren petits, no hi havia personatges …” Això és cert, però la manera de construir aquesta història i de explicar-la han portat al públic a reaccionar d’una manera emocional.

François Truffaut – Emocional, si … física.

5 Responses to “La seqüència de la setmana 18”

1. gps handy orten software on març 25th, 2012 6:54 pm

Mobile Phone Os

2. handyortung software downloads on març 26th, 2012 7:31 am

GPS and SatNav. Pinpoint Accuracy Explained

3. handyortung vodafone 2008 on març 26th, 2012 5:46 pm

Strategies for Mobile Cellphone Marketing Success

4. fett weg spritze on abril 10th, 2012 2:07 am

Ambulant durchgeführt, bestehen keine Ausfallzeiten, so dass in der Regel direkt nach der „Fett weg ohne OP“-Behandlung die gewohnten Tätigkeiten erneut aufgenommen werden können.

5. http://www.nikolausservice.com/ on maig 19th, 2012 8:13 pm

Weihnachtsmann Köln besuchen