Debats d’educació

Posted on maig 18, 2010
Filed Under educació, xarrades

Altre dels punt sobre els quals venim reflexionant darrerament és, quin és el target de 400 colps. Sovint dubtem de la inclusió de segons quins documents. Tenim clar en quin terreny ens moguem, aquell de la intersecció entre els àmbits de l’educació i l’audiovisual, però quin és exactament el nostre públic destinatari? Per un costat ens agrada la idea de que quede absolutament obert, d’altre podria ser interessant delimitar a certs segments de la població per tal d’aconseguir més fidelització. La publicació de referents i documents com el que portem avui és possible que ens allunye de l’atenció de l’alumnat d’ESO respecte al qual ens interessa donar veu i fomentar la seua participació creativa. Al mateix temps pensem que pot resultar excesivament paternalista privar l’alumnat la possibilitat de conéixer discursos més elaborats sobre l’escola o l’educació, de la qual ells en definitava són ben protagonistes, pel fet que puguen resultar més complexes o ‘avorrits’.

Així que ací teniu Els debats d’educació; una iniciativa de la Fundació Jaume Bofill i la Universitat Oberta de Catalunya per a impulsar el debat social sobre el futur de l’educació. A la web podeu trobar l’enregistrament dels debats, alguns doblats al català, amb convidats de gran prestigi al món de l’educació, l’adminsytració, l’assaig… A més, alguns dels continguts també es poden descarregar en format .pdf i bé poden ser interessants per treballar als claustres. Els debats tenen lloc a Barcelona i el proper 1 de juny serà el torn de Roser Salavert Doctora en gestió educativa i directora general de les escoles públiques del districte escolar 3 de Nova York. El tema triat, Excel·lència educativa per a tothom: una realitat possible. Sense cap dubte, a seguir.

2 Responses to “Debats d’educació”

1. Paco Raga on maig 18th, 2010 3:42 pm

Debatre l’educació: vet ací quelcom que hauria de ser consubstancial al fet mateix d’educar (no dogmes, no automatismes, no inèrcies…).Però no, vivim en un país i en un temps en què debatre l’educació, i encara menys donar participació i drets en aquest debat als propis alumnes, sona a una cosa així com “que els xiquets no ens vegen discutir”. I, en canvi, hi ha un debat acalorat, per desgràcia no sempre tan ric com ens agradaria, a cada cantonada del “sistema”. Ara que els pactes per l’educació i els canvis de plans d’estudis i demés estan a l’ordre del dia, el debat més gran hauria de ser aquest.

2. planchas ghd precio on juliol 25th, 2012 2:03 pm