La seqüència de la setmana 12

Posted on desembre 22, 2009
Filed Under cinema, seqüència

S’entén que per aquells que treballem en educació avui tanquem el trimestre i l’any 2009. Nosaltres comencem a no creure massa en aquest tipus de parcialitzacions del nostre quefer perquè, sí, farem vacances, però l’educació pot ocòrrer en qualsevol lloc i en qualsevol moment. Així doncs avui seguim amb el trimestre de la millor manera possible; una vegada més amb la contribució d’un alumne. Pau ens torna a deixar una excel·lent ressenya plena de curiositats d’una de les seqüències més mítiques de la història del cinema. S’acaba o continua el trimestre i tornem als orígens, a aquella estació on va arribar el tren d’imatges en moviment per quedar-se. El cinema, l’art, és un temps altre ple de ressonàncies inconscients que es resignifiquen amb al pas del temps. Gaudiu de nou amb la seqüència i amb part de l’excel·lent treball que fan alumnes com Pau:

Aquesta és una de les primeres pel·lícules que es van rodar de la història, produïda i dirigida pels inventors del cinema, els germans Lumière. Els germans Lumière van portar una vida quasi paral·lela, i no es van separar en cap moment de les seues vides, fins al punt de que cada un dels germans es va casar amb una germana Winckler. Son pare tenia un taller de fotografia i els germans treballaven amb ell. Louis va acabar fent estudis de física i òptica, i el pare els proposà que inventaren un projector d’imatges en moviment, basant-se en el quinetoscopi d’Edison.

Els coneixements de Louis en física el van fer inventar un tipus de placa fotogràfica que permetia fer una fotografia en 0.17 segons. Açò va fer que el petit taller es convertira en fàbrica, i els ingressos que els germans van aconseguir els permeteren realitzar el projecte. Auguste portava la part òptica del projecte, i Louis portava la part mecànica, més complicada. L’any 1895 van patentar el cinematògraf. Pràcticament totes les pel·lícules que rodaren els germans Lumière van ser curtes i realistes i normalment la càmera era estàtica; com en aquesta escena que és en si mateixa un documental de 50 segons.

Existeix un mite sobre aquesta escena que diu que la primera vegada que va ser projectat, la gent fugia atemorida cap al fons de la sala. Encara haguera provocat més sensació si els germans hagueren tingut preparada la pel·lícula en 3 dimensions, cosa que van aconseguir més tard amb una projecció estereoscòpica. Però la versió en 3 dimensions de la pel·lícula mai va tindre gens d’èxit. En pràcticament totes les pel·lícules del germans Lumière, el director i realitzador era Louis Lumière, i el seu germà eixia com a model en moltes d’elles. La única pel·lícula que va ser una mica llarga dels germans Lumière va ser un fracàs comercial, i per tant van treure la conclusió de que el cinema no arribaria mai a tenir èxit popular i que seria sempre per a ambients íntims, en famílies burgeses amb aspiracions científiques.

Van deixar de banda la producció de pel·lícules i van continuar amb el seu negoci fotogràfic. Foren ells els que van inventar la primera fotografia en color l’any 1907.

Pau Baquero
4t d’ESO | Escola Gavina | Picanya

6 Responses to “La seqüència de la setmana 12”

1. Joangb on desembre 22nd, 2009 12:46 am

Mítica la escèna del tren en la EACN jaja L’altre dia crec que la fèren en el canal 33!

2. admin on desembre 22nd, 2009 10:09 am

Joan, tu per aquesta secció ;-) L’altre dia no tinguérem ocasió de parlar molt. Espere que estigues bé. A veure si t’animes, ara que comencen les vacances, i t’apuntes a la seqüència.
    Una abraçada

3. Joangb on desembre 22nd, 2009 1:07 pm

Ah però que 400 colps no tanca per vacances? Això és en directe noo? jaja

4. Francesc J. Lopez on desembre 24th, 2009 12:54 am

Pau, felicitats per il·lustrar-nos tan bé la seqüència de l’arribada del tren dels germans Lumière.
    Profite l’avinentesa per felicitar-vos les vacances i desitjar-vos “que la llum us il·lumine tot l’any i ens permeta veure la vostra alegria.

5. handy orten vodafone on març 26th, 2012 8:32 pm

Another suicide rocks foxconn – Wrist Watch Mobile Phone Manufacturer – Wifi TV Cell phone Manufa

6. polnilna gp baterija on març 28th, 2012 4:52 am

Hi, its pleasant article about media print, we all understand media is a fantastic source of facts.