Bases dels Tirant Avant Escolars 2020

Posted on desembre 1, 2020
Filed Under cinema, concursos, educació, festivals, Premis Tirant

tirant-avant-escolars-header

Mmmmm… vinga vinga, que perdíem una mica de comba. És normal, l’experiència bloc sabem que és exigent, que demana ritme de publicació, constància. Així que tornem amb un altre referent, altra proposta que històricament ens ha comboiat a aquells que fem audiovisual a les escoles i instituts. Són els Tirant Avant de l’audiovisual valencià en la seua modalitat Escolars, el festival de produccions audiovisuals realitzades als centres valencians de tots els nivells educatius. Suposem que tornarem a portar ací la reflexió que en anteriors cursos hem fet sobre la diversificació de festivals al nostre territori i el solapament que suposa. Ara de moment vos dexiem les bases d’aquesta edició 2020 i vos encoratgem a que, si teniu producció presentable, no deixeu de participar-hi.

_

L’Agència d’Informació, Formació i Foment de l’Audiovisual (l’AIFFA) convoca el FESTIVAL TIRANT AVANT ESCOLARS 2020 d’acord amb les bases seguents:

1.- Podran participar-hi produccions audiovisuals realitzades durant els darrers anys als centres d’educació Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat, Especial, Cicles Formatius, Formació de Persones Adultes o alumnat universitari, sempre que no hagen estat presentades en edicions anteriors1.

2.- Les produccions poden ser de qualsevol gènere i durada: ficció, documental, animació, videoclip, videolit, videocreació, produccions de doblatge, booktràilers…, tant realitzades sobre continguts curriculars com extracurriculars, i en qualsevol de les llengües utilitzades als centres educatius.

3.- També podran participar-hi podcasts de ràdio realitzats pels centres educatius de qualsevol nivell.

4.- Les produccions participants en aquest Festival es presentaran en arxius electrònics, independentment del format en què hagen estat realitzades, a través d’Internet, via WeTransfer a l’adreça tirantavant@gmail.com.

5.- S’estableixen tres categories generals:

5.1.- Produccions audiovisuals realitzades per alumnes d’Educació Infantil, Educació Primària o Educació Especial.
5.2.- Produccions audiovisuals realitzades per alumnes d’Educació Secundària, Cicles Formatius, Batxillerat, Formació de Persones Adultes i Universitats.
5.3.- Podcasts de ràdio de qualsevol nivell educatiu.

6.- L’alumnat haurà d’haver participat en tants dels processos de la producció com siga possible, ben entès que, en tractar-se de produccions d’àmbit educatiu, la mediació i la direcció del professorat ha d’estar inevitablement present.

7.- La formalització de la inscripció constarà de:

Inscripció electrònica al formulari

L’enviament de l’obra audiovisual o el podcast de ràdio haurà de fer-se en arxius digitals estàndards: .mp4 per a vídeos o .mp.3 o .wav per a àudios.
I material gràfic: almenys una fotografia de l’obra audiovisual o el logo del podcast de ràdio en format .jpg.

8.- Tot aquest material haurà d’enviar-se per correu electrònic o altres mitjans en línia abans de les24 hores del 10 de desembre de 2020 a la seguent adreça: tirantavant@gmail.com (Contacte per Whatsapp al: 608582137).

9.- Un jurat format per professionals de l’educació, de la comunicació i de l’audiovisual atorgarà un Premi TIRANT AVANT ESCOLARS per cada categoria i podrà atorgar igualment altres premis i/o mencions especials en cadascuna de les categories a concurs en funció de les obres presentades.

10.- Igualment s’atorgaran dos PREMIS DEL PÚBLIC, un de vídeo i un altre d’àudio. La forma de participar-hi serà a través del canal de YouTube del Festival o al seu canal d’IVOOX, on podran visionar-se o escoltar-se totes les obres a concurs, i es publicarà a les xarxes socials de l’AIFFA i del Festival TIRANT AVANT ESCOLARS 2020.

11.- Hi haurà premis consistents en Talleres de Doblatge o de Ràdio per a les produccions guanyadores de cada categoria, patrocinats per DUB&GROW i TIRANT DE VEU, a realitzar en cadascun dels centres guanyadors, de manera presencial a les aules o en línia.

12.- Així mateix, s’establixen tres premis especials: PREMI ESPECIAL TIRANT AVANT IGUALTAT, PREMI ESPECIAL TIRANT AVANT INTEGRACIÓ i PREMI ESPECIAL

TIRANT AVANT NO DISCRIMACIÓ, a aquelles produccions que proposen continguts d’igualtat de gènere, d’integració social i de no discriminació.

13.- El lliurament dels guardons s’anunciarà la setmana del 15 de desembre de 2020.

14.- L’organització del Festival TIRANT AVANT ESCOLARS 2020 es reserva el dret de poder difondre les produccions presentades a concurs entre els centres escolars d’arreu del país a través de la Xarxa Audiovisual Valenciana (Contacte per Whatsapp al: 608582137 o al tirantavant@gmail.com), amb l’autorització corresponent de les persones responsables, en sessions adreçades especialment al públic escolar i també al públic en general.

15.- Donat que les produccions se situen dins de l’àmbit educatiu dels centres docents, la persona autoritzant de la seua presentació serà (o haurà d’haver estat) professorat del centre de l’alumnat que realitze i/o protagonitze cada producció. Per tant, seran aquestes les persones responsables d’obtindre i de custodiar totes les autoritzacions legals pertinents per part de qui ostente la pàtria potestat de l’alumnat participant menor d’edat, així com de les dades personals subministrades a les inscripcions i als títols de crèdit de les respectives produccions.

16.- La participació al Festival TIRANT AVANT ESCOLARS 2020 pressuposa la total acceptació d’aquestes bases.

17.- La interpretació del Reglament serà competència exclusiva de l’organització del Festival.

FESTIVAL TIRANT AVANT ESCOLARS 2020 – L’AIFFA
Carrer de Benicarló, 37-A-3r 9a
46020 – VALÈNCIA
telf. 608 582 137