Del curt al conte

Posted on octubre 10, 2017
Filed Under cinema, educació

amigo-nietzsche

Les adaptacions literàries són tot un subgènere del cinema. Mentre els llargmetratges beuen de la literatura, especialment a través de les novel·les, els relats breus són la inspiració preferida dels curts. Una matèria primera que dóna lloc a tot tipus d’històries: d’animació o imatge real, relats fantàstics i també contes per a xiquets. Els textos de Kafka, Gaarder, Mrozek i Nietzsche es transformen per la màgia del cinema en curtmetratges capaços d’inspirar als joves la passió per la lectura alhora que exerceixen la fascinació que els provoca tot el que veuen en les pantalles.

Així, sota aquestes premises, es proposa Del curt al conte la primera de les activitats didàctiques amb la qual s’inicia un cicle de propostes més que interessants adreçades a escoles i instituts. La sessió tindrà lloc en la seu de la Filmoteca en València el dimecres 18 d’octubre (10:00h). Els centres que estigueu interessats podeu fer les inscripcions al correu didactica_ivac@gva.es o bé telefonant al 963 89 03 62 / 963 53 93 08. No va gens malament eixir de les escoles i posar l’alumnat en contacte amb espais de cultura perquè els puguen reconéixer i investir, que després ens sorprenem si no saben què és i on està la Filmoteca.