Biografia de lectura en vídeo

Posted on octubre 5, 2017
Filed Under concursos, educació, video

El Consell Escolar de la Comunitat Valenciana en col·laboració amb l’Acadèmia Valenciana de la Llengua convoca la 2a Campanya de promoció de la lectura en valencià, anomenada enguany Biografia de Lectura en Vídeo. Un concurs dirigit, d’una banda, a l’alumnat i als docents d’Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i cicles formatius de grau mitjà dels centres educatius valencians i, d’altra, a les famílies i els agents socials que promouen la lectura dins el seu àmbit d’actuació.

Una biografia lectora personal o d’equip és un relat de la relació que una persona o un grup tenen amb la lectura en qualsevol format, amb els llibres i les pràctiques lectores. En general s’hi pot contar quins són els llibres favorits, quines són les persones que us van posar en contacte amb la lectura, quins són els llocs web que consulteu per saber què llegir i on deixeu comentaris, en quins formats llegiu (paper, digital, llibre electrònic, etc.), amb qui compartiu les lectures i com ho feu, quins són els llocs preferits per llegir… Com a ensenyants, relateu les pràctiques docents de foment lector i d’educació literària. Com a família relateu les lectures fetes a la llar, a les vacances i les activitats d’animació lectora en què participeu. Com a agents socials relateu les activitats d’orientació i els projectes duts a terme a les biblioteques, les llibreries o els clubs de lectura.

Tan prompte com doneu el vistiplau al vídeo, pugeu-lo al compte de YouTube si teniu 14 anys o més. Si no els teniu acomplits, pugeu-lo al compte d’una persona adulta, familiar, docent o agent social. En fer-ho, empleneu les dades que es demanen en el formulari en línia per participar al concurs, entre les quals heu d’indicar l’enllaç URL on es troba hostatjat el vídeo perquè el jurat el puga descarregar i valorar.

La inscripció, el termini de la qual finalitza el 31 de març de 2018, es realitza en la pàgina web del Consell Escolar valencià en Mestre a Casa: http://mestreacasa.gva.es/web/consellescolar/biolectura.Ací trobareu també informació més detallada sobre el procés. De manera optativa podeu divulgar el vostre treball per Twitter o Instagram usant l’etiqueta #biolectura.