96 159 05 94 — correuclickedu

30/01/2017 Loli Company
projecte_1r (2)-escolagavina
projecte_pau_1r (4)-escolagavina

Al llarg de la setmana prèvia al Dia de la Pau, el grup de primer ha treballat a partir del visionat de dos documentals i la reflexió corresponent, per grups cooperatius. Hem vist Binta i la gran idea i Somos anormales en la classe de socials i hem treballat també en la classe de llengua, perquè fet textos expositius i d’opinió. Amb la mestra Àfrica hem fet una mica de reflexió al voltant de les idees i els conceptes que plantegen tots dos curtmetratges i ens ha plantejat el treball a fer: cada grup ha de decidir com fa un mural que reflectisca, d’una banda, allò de que parlen els vídeos, però des del punt de vista d’allò que el grup ha aprés i vol ressaltar. També haurà d’haver-hi imatges, perquè aquells qui vegen els murals, puguen entendre millor allò que s’hi explica. I allò més important, les paraules que mostren la reflexió: frases curtes, textos més llargs… El producte ha estat divers, perquè allò coincident és el suport, però el contingut és personal de cada grup. El procés, com sempre, ben important, perquè suposa la posada en comú d’allò que ens enduguem i la presa d’acords per plasmar-ho.

Des de la tutoria, reflexionem sobre la Pau, sobre la Cultura de Pau.
Pensar i treballar per la Pau passa inevitablement per pensar en la guerra, però no ens hem d’aturar només en aquest concepte oposat a la Pau. Cal que eduquem per la Pau, cal que prenguem consciència que també en el nostre dia a dia podem actuar de manera conseqüent amb els valors associats a la Pau. Això vol dir, pensar en els conflictes diaris, i aprendre a posar en marxa estratègies per a resoldre els problemes amb els companys amb creativitat, empatia, paciència, voluntat d’acords… Un primer pas per a ser capaços d’estendre el missatge i la pràctica de cultura de pau.
Avui farem un joc de rol en el qual dos amics, un xic i una xica, tenen un conflicte relacionat amb una activitat de temps lliure. Han d’escenificar-lo per equips de tres en els quals un dels tres membres fa d’observador. Aquest prendrà nota de les posicions de cadascuna de les parts del conflicte. Un cop acabada aquesta primera fase de la dinàmica, farem un mural d’estreles que serà el nostre símbol particular de la Pau. El lema del mural serà Amb el desig que tot el món puga néixer en bona estrella. En una segona sessió valorarem què ha passat al llarg del joc de rol, com s’han sentit, si s’han escoltat, si han cedit, com han resolt el conflicte… Després posarem en comú possibles maneres per a l’anàlisi, la negociació i la cerca de solucions. I ens adonarem que aquests processos de resolució de conflictes habituals en el dia a dia entre joves poden servir també en situacions més complexes, més d’adults, de pobles, d’estat…

projecte_pau_1r (5)-escolagavina
projecte_pau_1r (6)-escolagavina