96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

2a fase de l’intercanvi amb el Montessori College de Hengelo

02/04/2019 Loli Company

La setmana passada la secundària de l’escola Gavina va rebre el grup d’alumnes holandesos del Montessori College de Hengelo en la segona fase de l’intercanvi de 2n d’ESO.

Han estat uns dies molt de molta activitat i gairebé no hem tingut temps de seure i d’escriure unes línies per explicar-vos l’experiència. Els alumnes ho han viscut tot amb molta intensitat, tant els valencians com els holandesos, i ha estat un goig veure’ls participar i gaudir d’aquesta manera.

El programa d’enguany ha estat una mica distint del d’altres anys. Hem realitzat totes les eixides amb els nostres companys de l’escola Masia de Museros. Al remat, ens hem acostat més a la natura i també hem creat uns vincles més forts amb els nostres companys de viatge. Us deixem un petit resum del programa:

Dimecres 20 de març: comença l’aventura. la vesprada-nit, rebuda de la delegació holandesa a l’aeroport de València.

Dijous 21: primer dia de l’intercanvi. Vam estar a l’escola. En arribar a l’escola, primeres abraçades i, tot seguit, l’acte de benvinguda. La resta del dia ens vam repartir en grups i vam realitzar 3 tallers simultàniament, un de colpbol, un altre de construcció d’una falla i el tercer un match d’improvisació.

Divendres 22: ho vam passar d’allò més bé fent activitats a l’escola municipal de vela de València. Entre les activitats hi havia un taller d’ecologia, un taller de nusos, rem i una eixida amb vaixell col·lectiu.

Dissabte 23: tercer dia d’intercanvi. Gaudíem d’una gimcana pels carrerons i principals punts del centre històric de la ciutat de València.

Diumenge 24: com sempre va ser el dia en família.

Dilluns 25 vàrem anar a fer una caminada per la serra Calderona i vam dinar a Serra.

Dimarts 26: visita a Sagunt. Començàrem amb una visita guiada a un jaciment arqueològic, seguit de la visita al teatre romà i per últim pujada al Castell de Sagunt. Aquest va ser un dia ben intens, ja que un parell d’hores després de tornar de l’eixida, vam tenir la festa de comiat (enguany tocava a casa nostra). Acompanyats de les famílies de Gavina i de Masia, mestres de totes dues escoles i la delegació holandesa fèiem el comiat oficial de l’intercanvi d’enguany. Hi va haver parlament dels alumnes de totes dues escoles i un vídeo de fotos de les diferents eixides i moments viscuts a l’intercanvi.

Dimecres 27: darrer dia de l’intercanvi. Aquest va ser un dia més relaxat. Al matí vam fer una passejada pels carrers de Picanya seguint algunes de les rutes guiades que ens havia proporcionat l’ajuntament de Picanya en el seu nou llibret de rutes. I després de dinar a l’escola, els alumnes van tornar amb les famílies per preparar maletes i marxar cap a aeroport per acomiadar-se dels nous amics i amigues entre abraçades i algun plor. I així finalitza un intercanvi farcit de noves experiències i moltes emocions.