96 159 05 94 — correuclickedu

25 de novembre. Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones

27/11/2018 Loli Company
25nov2-escolagavina
25nov-escolagavina

El passat divendres al voltant del 25 de novembre, dia internacional contra la violència cap a les dones, l’Ajuntament de Picanya va organitzar un acte per tal de mostrar la nostra condemna i rebuig a totes les violències contra les dones. Hi van col·laborar diferents entitats del món educatiu i associatiu, com ara l’escola d’adults, la policia municipal o el centre de salut municipal.

Nosaltres, l’Escola Gavina, hi enviàrem 8 alumnes de secundària, dos de cada curs. Alumnes seriosos, respectuosos, sensibles a aquesta realitat: Amanuel i Paula, Irene i Marc, Maria i Sau, Xavi i Javi. Entenem que tots ho són, però calia elegir-ne dos per classe com a representants. Després ja explicarien a la resta de companys i companyes quin havia estat el seu paper en l’acte i el perquè de tot plegat.

Com que plovia, l’acte, que normalment es fa a la plaça de l’ajuntament, es va dur a terme al centre cultural. Es llegiren els noms, les edats i els llocs de procedència de totes les dones assassinades al llarg de l’any. Un cor violeta per a cadascuna d’elles va ocupar, de manera simbòlica, una de les múltiples cadires buides col·locades a l’escenari. Una imatge colpidora: el buit de l’absència dolorosa.

Un dia trist. Un dia per pensar i per pensar què cal fer, què podem fer a banda de reflexionar i manifestar el nostre rebuig més enèrgic. Al nostre entendre, els que ens dediquem a l’educació no ens hi podem mantenir al marge; és més: som una peça cabdal del puzle que ha de canviar aquesta tràgica tendència. L’hem de revertir i és cosa de tots i totes.

25nov4-escolagavina
25nov2-escolagavina