96 159 05 94 — correuclickedu

15 de març, falles a l’escola! Una mirada als nostres pobles

28/02/2018 Sandra Cuevas

El pròxim 15 de març farem la festa de Falles. Com cada any, plantarem els ninots, farem la cercavila, el partit de futbol entre mestres i alumnes de 4t d’eso, que també cuinaran la seua paella, la “mascletà”, la crema de la falla i el berenar de xocolata i bunyols.

Enguany demanem la col·laboració de les famílies per construir la falla. Nosaltres us facilitem el tema i us animem perquè en cada curs us planifiqueu i organitzeu la feina per equips de treball.

La temàtica de les falles 2018 està vinculada al projecte Llengua i territori i hem posat un nom a la proposta: UNA MIRADA ALS NOSTRES POBLES. Volem que fem una mirada col·lectiva als nostres pobles i les nostres comarques, que en ressaltem els elements arquitectònics més característics, espais naturals emblemàtics, troballes arqueològiques significatives, personatges rellevants de la cultura en valencià. Entre tots i totes crearem una falla que ens farà conèixer-nos i valorar-nos més i millor. De segur que grans i menuts n’aprenem molt i, fins i tot, planifiquem alguna eixida o viatge familiar o d’amics! Heus ací la proposta:

• INFANTIL, 3 4 I 5 ANYS: Castalla i Enric Valor: un poble de rondalles.
  • PRIMÀRIA:
    • 1r. Morella
    • 2n. La Panderola, de Castelló a Almassora
    • 3r. Moros i Cristians d’Alcoi
    • 4t. Muixeranga. Algemesí
    • 5é. La Dama i el Palmeral. Elx
    • 6é. El Micalet. València

Evidentment, la proposta per a cada classe és només el punt de partida, el que podria ser la construcció principal, l’eix del ninot de cada grup. Benvingudes siguen les idees que el complementen, que el decoren i que ajuden a conèixer eixos pobles i ciutats. Investigueu, busqueu-ne els personatges rellevants, els boscos, els llocs a visitar, els edificis…

Perquè pugueu organitzar-vos i tingueu un espai on treballar famílies i xiquets junts, us proposem dos moments perquè quedeu a l’escola a fer falla: dilluns 12 de març de 16.30h a 18.30h i dimecres 14 de 16.30h a 18.00h, les famílies que vulgueu podeu quedar al menjador de l’escola a rematar els vostres ninots i escenes falleres. D’altra banda, aquest mateix dimecres 14, tots els que ja tingueu la vostra aportació per a la falla enllestida, podeu dur-la a l’escola i muntarem al menjador mateix l’Exposició del Ninot de la Falla  2018, Una mirada als nostres pobles.

Pensem que la proposta és un projecte global en què posem en marxa la plàstica, la creativitat, la cooperació per aprendre llengua, literatura, història, la geografia, arquitectura i un munt de coses més de les nostres comarques.