96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

• miniolimpiades-escolagavina
  • miniolimpiades2-escolagavina
  • miniolimpiades3-escolagavina

La 36a edició dels Jocs escolars d’atletisme clou la setmana esportiva. I ho fa com un esclat d’esport i convivència. Molt per damunt de l’esperit competitiu inherent al “més alt, més fort, més lluny” hi ha l’aplec de centenars de joves, familiars i amics a gaudir de l’esport, de l’esforç i de la superació personal. Uns jocs complets, autènticament unes miniolimpíades amb tot de proves: curses de fons, de velocitat, de relleus (4 x 50); proves de llançament de pilota/pes; salt de longitud i d’alçada… i en múltiples categories (infantil, aleví, benjamí… masculines i femenines).
I val a dir que n’hi hagué, de superacions: sens dubte! Per exemple, algunes marques que s’havien quedat fixades com a rècord des de feia més de vint-i-cinc anys van ser superades, per a major satisfacció de tots i totes. Les graderies de l’estadi de futbol del poliesportiu estaven de gom a gom; però també la pista central i (i açò caldrà que entre tots/totes ho millorem) de tant en tant la pista, ocupada no precisament pels i les atletes; i això malgrat que les impagables al·locucions d’Albert Dasí els recordaven, de tant en tant, i els tractaven de fer entendre per què les pistes eren per als qui corrien per elles i no per a curiosos i visitants.
La vesprada ens donà moltes satisfaccions, com es pot veure en consultar el medaller. A destacar especialment els bon paper fet en les proves col·lectives, com les carreres de relleus. Deu ser perquè l’esperit cooperatiu que es respira a l’escola ajuda a entendre millor el que vol dir fer equip. Podeu veure els detalls i els drets conquerits pels nostres joves esportistes a la secció corresponent en la web de l’Ajuntament (us posem l’enllaç).

Si la finalitat de l’esport escolar és aprofundir en la formació física dels i les alumnes, acord a la igualtat d’oportunitats, ha quedat clar que és un objectiu assolit. A la pista, i al pòdium, vam poder veure de primera mà hàbits i valors imprescindibles que van més enllà de la simple activitat esportiva. Si, a més, passem una vesprada de divendres al caliu dels ànims dels amics i de les famílies, tot un regal per a tothom.

Ara, esperarem un any per veure quins nous aconseguiments serem capaços de fer!