96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

• eixidaplàsticaeso6-escolagavina
  • eixidaplàsticaeso4-escolagavina
  • eixidaplàsticaeso1-escolagavina

El passat dijous 25 els estudiants de 2n i 4t d’ESO de l’assignatura de plàstica gaudiren d’una eixida artística. La jornada es va dividir en dues activitats: la visita al taller d’artistes La Persiana i al museu de l’IVAM.

A La Persiana els artistes Manon Guillet, Andrea Garay i Pepe Ibars ens van obrir les portes del taller i ens mostraren amb tot luxe de detall en què consisteix la seua professió (també Beatriz Díaz, que molt tristament no va poder assistir per organitzava tot just eixe dia una exposició). Ens parlaren sobre el procés de creació artística, el seu discurs, la inspiració, les tècniques, les influències… Ens explicaren com es guanyen la vida, com funciona el mercat de l’art, quins horaris de treball tenen, com funcionen els concursos… Ens ho contaren tot amb pèls i senyals.

A més a més, els xics i les xiques de secundària pogueren parlar de tu a tu amb ells i entrevistar-los detingudament. Fou una visita molt especial i tots es mostraren completament interessats, participatius, receptius i fascinats.

La valoració és molt bona, però sembla que ens hem quedat amb ganes de més Persiana, per la qual cosa deixem la porta oberta a la possibilitat de fer l’any que ve, a més a més, un taller pràctic orientat pels artistes mateix, de manera que treballarem al remat tots plegats.

La segona part de la visita fou al Museu de l’IVAM. Allí visitàrem les exposicions “Constel·lacions” de Julio González i la retrospectiva de l’artista portuguesa Helena Almeida. Les exposicions foren molt interessants i reflexionàrem sobre aspectes com la importància del buit a l’escultura, el trencament amb les disciplines clàssiques (pintura, fotografia, escultura, dibuix), l’art com a ferramenta crítica, l’art feminista, l’espai expositiu, etc. Malgrat que ja estàvem una miqueta cansats, l’actitud de descoberta d’un nou món era ben present.

La visita guiada que ens va oferir l’IVAM va estar molt bé però, tot s’ha de dir, malgrat haver insistit que volíem la visita en valencià (cosa a la qual ens respongueren que no ens ho podien garantir) finalment el guiatge fou en castellà. Des d’ací plantegem la necessitat de reivindicar la normalització real de la llengua, especialment en espais com és el museu d’art de la ciutat de València.

I després d’aquesta dosi d’art, acabàrem la jornada a l’ombreta, al jardí del riu Túria: dinàrem i cap a l’escola. Ha estat una molt bona experiència que agraïm especialment als artistes que ens deixaren descobrir aquest món.

Nerea Martínez

mestra plàstica de secundària