96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

Tallers d’aprenentatge 1r cicle

14/05/2018 Sandra Cuevas

En breu clourem els tallers d’aprenentatge que fem des d’octubre al 1r cicle de primària. Dues vesprades a la setmana els alumnes de 1r i 2n treballen junts.

Hi ha vuit propostes diferents: lletres i paraules, comptem i calculem, psicomotricitat, llegir i comprendre, atenció-atenció, geomètrix, experimentem i informàtica.

Els xiquets i les xiquetes fan aquests vuit tallers quinzenalment, triant-ne quatre una setmana i els altres quatre, la següent.

Les propostes de treball que es generen en cada taller són diverses perquè els alumnes decidesquen allò què volen fer.

L’organització ja comporta aprenentatge d’estructuració espacial i temporal. La tria els desperta la capacitat de decisió i, en conseqüència, l’autonomia i la iniciativa personal. Treballen cooperativament interactuant els alumnes de 1r i 2n. Un altre aspecte ben important a tenir en compte és el fet els xiquets i les xiquetes intereactuen amb altres que no són els de la pròpia classe, la qual cosa els ajuda a créixer en habilitats socials i de relació.

Té lloc un aprenentatge compartit en què des d’aquesta interacció mútua regulen els coneixements. La manipulació, l’experimentació, l’observació, el joc i la cooperació són, entre d’altres, la base metodològica d’aquests tallers, on els xiquets gaudeixen aprenent. Ells gestionen, organitzen i planifiquen allò que faran i com ho faran, posen en joc ferramentes que integraran i que els ajudaran a aprendre i a créixer amb els altres.