96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

16/04/2018 Sandra Cuevas
  • Matadejonc1-escolagavina
  • rebuda-matadejonc-escolagavina
Hui, 16 d’abril, ha estat el primer dia de l’esdeveniment més esperat pels alumnes de 1r d’ESO de l’escola: el reencontre amb els amics i companys de l’escola Mallorquina de Mata de Jonc. Després d’un vol amb tot d’emocions (les emocions burocràtiques incloses), amb algun bamp aeri (no sabem si pilotava el mític “comandante Maradiaga”) hem arribat a l’illa gran: Mallorca!
Allà hem tingut una meravellosa rebuda per part dels nostres acollidors. Com en eixos vídeos bonics en que una orquestra fa una acció inesperada en el lloc més insospitat, ells i elles ens han fet un concert (sí: un concert!) a la terminal de l’aeroport. A dins. Amb els seus instruments, un fum d’uqueleles i alguns altres instruments per acompanyar-los, ens han delectat amb un repertori fresc i divertit. La gent que passava s’aturava i gravava l’escena al seu mòbil. No podien deixar de somriure, en veure la plenitud de bellesa de l’escena, eixa joventut descarada i forta, que igual que pot ensombrir-te algun dia també pot, i amb més força, il·luminar-lo.
Autobús i cap a l’escola. Tan bonica, tan plena de vida, d’activitats que pengen per les parets, pel sostre, pel pati, que ho omplin tot, per tot arreu. I els mestres, diries que has entrat per la porta del teu propi claustre de professors, i no duus allà més de mitja hora (veritat és que uns quants ja ens coneixíem d’altres singladures). Els alumnes aproximadament igual, fent amistats, presentant-se uns a altres, als nous, als d’un altre curs… El reencontre amb la nostra estimadíssima exalumna, la Maria Llabrés i els seus germans (marxaren de l’escola pel treball dels pares, la família de Mallorca i ara estan ací).
Un dinar de luxe (una fresquísima ensalada, anomenada el “trempó”; fresca, diries un gaspatxo deconstruit) i una carn en salsa boníssima. I rapidet rapidet al pati de l’escola a fer una globo(mascle)tà. Quatre mil (heu llegit bé)… quatre mil globus de color groc que els alumnes, embogits de festa, han esclatat tot just després que Paco detonara un xupinaso d’eixos que t’atronen les oïdes. Un groc que causava debats (hi ha, avui en dia, vés per on, alguns detractors d’eixe color: el del Sol, el del rovell de l’ou, el de les franges de tantes banderes…)
Però els i les alumnes, al seu aire. EL somriure sempre pintat a la cara (excepte algú que li ha pegat una cabotada a una paret i per moments no s’ha rigut… després ja sí). L’últim que sabem de tots ells (ara són les 18.00h de la vesprada) és que estan tots molt bé, per allà amb les famílies d’acollida, amb els amics mallorquins, berenant pel parc, jugant amb d’altres, convivint. I açò no ha fet més que començar!
Des de Palma, amb amor:
Mar i Paco