96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

L’escola organitza la participació d’alumnes en un premi literari

16/11/2017 Loli Company
cartell_protagonista-escolagavina
cartell_atrapa-escolagavina

El Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil convoca el 22è Premi de Literatura «Protagonista Jove» i el 13è Premi de Literatura Infantil «Atrapallibres» amb el propòsit d’estimular la lectura d’imaginació en els joves de nou a dèsset anys.

Una comissió d’experts en literatura infantil i juvenil ha seleccionat els llibres en català (publicats entre 2016 i 2017) a raó de tres o quatre títols per a cada grup d’edat. Tots els anys hi participen al voltant d’uns cinc mil alumnes de centres d’ESO, de Batxillerat i biblioteques de Balears, Catalunya i País Valencià. Cada alumne adquireix el compromís de llegir, al llarg del curs, els 3 o 4 llibres corresponents al seu grup d’edat.

L’objectiu d’aquests Premis és, doncs, aconseguir que el major nombre possible de joves lligen els llibres seleccionats, es constituïsquen com a Jurat dins de cada centre o biblioteca, els presenten i defensen davant dels seus companys i, entre tots, anomenen el que consideren millor. Es pretén que la veu dels joves es faça sentir més enllà del centre escolar, de la biblioteca o del club de lectura.

Enguany l’escola Gavina hi participa amb un bon grapat d’alumnes lectors voluntaris. Tots ells s’han mostrat molt motivats per les obres que llegiran i comentaran. N’han llegit les ressenyes i els semblen llibres molt engrescadors. Aquesta experiència els permetrà aprendre de la vida, aventurar-se en situacions fantàstiques, posar-se a la pell de personatges intrèpids, riure o emocionar-se, compartir lectures amb amics i amigues, saber-se membres d’una comunitat apassionada per la literatura…..

I els membres de l’àmbit de biblioteca estem enormement satisfets d’aquesta participació entusiasta.

Albert i Mar