96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

Fina Masgrau

20/10/2017 Sandra Cuevas

Estimades, estimats,

El setembre del 1977 emprenia el vol a l’escola Gavina, recorde el primer dia amb nitidesa, tot era nou per a mi. Al cap de poc temps, però, l’escola era ma casa, no només per les hores que ens hi passàvem, sinó perquè m’hi vaig sentir acollida com en una gran família. Els anys han passat ràpids i amb intensitat. Enguany, setembre del 2017, inicie una nova etapa de vida, em jubile. Tinc ganes de compartir aquest pas tan important amb tots vosaltres, després de 40 anys de caminar junts fent escola.

Vull dir-vos que treballar en equip per un projecte educatiu que et creus és un privilegi. És un privilegi com a professional i com a persona perquè fas la feina amb ganes, amb convenciment, amb il·lusió i en companyia. Què més es pot demanar? Per suposat que pel camí hi ha hagut dificultats i errades, cal assumir-ho, no tot són flors i violes. Però l’experiència val molt la pena.

He gaudit i aprés moltíssim en aquest viatge gaviner! Els anys setanta venien plens de canvi, de moltes il·lusions. I vaig tenir la sort de poder viure els inicis d’una nova escola, la que somiàvem per a nosaltres, per als nostres fills/es, per al país,…una escola en valencià, innovadora, creativa, coeducadora, laica, cooperativa…I, amb els anys, l’escola ha anat creixent i creixent, gràcies a la implicació de tanta gent, que ha cregut i creu en aquest projecte. Em sent molt afortunada d’haver participat i compartit aquesta gran aventura.

Al llarg de tots aquests anys, a l’escola, he fet un poc de tot, de mestra a Primària, a l’ESO, de Psicopedagoga a Infantil i Primer Cicle, de Directora, d’encarregada de Biblioteca. Com us podeu imaginar, no m’he avorrit gens ni mica, al contrari, cada canvi ha estat un nou aprenentage, una nova mirada de l’escola, de l’educació, que ha resultat la mar d’interessant i enriquidor.

He caminat per aquesta llarga trajectòria de la mà de mestres i d’altres treballadors de l’escola, de mares, pares, alumnat…A l’escola he fet amigues i amics d’aquells que són per a tota la vida. He tingut la satisfacció, de tirar endavant nous projectes, de realitzar-me com a mestra i com a cooperativista junt amb els companys/es. He compartit amb les famílies l’interés per l’educació dels fills/es, posant en comú preocupacions i anels, escoltant-nos i fent-nos costat,…ha estat una experiència molt enriquidora, de veritat. He viscut la increïble aventura de conèixer moolts alumnes, grans, mitjans i menuts. Fent de mestra al seu costat he ensenyat, però sobretot he aprés a ensenyar, a estimar, a comprendre.

Família gavinera, moltes gràcies a tots i a totes!! A reveure! Quan ens trobem per qualsevol lloc, serà una alegria. L’emoció de l’estima, dels bons records, de les complicitats viscudes, de les anècdotes, de les festes,…Quina sort!!!

Amb molta estima! Fina Masgrau, octubre 2017