96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

Passe el que passe en aquest viatge per la nostra web,
pensa que som partidaris com el mestre Freinet
de tenir una esperança optimista en la vida.

Escola

Ensenyem a pensar. Posem reptes intel·lectuals als alumnes. Formem-los intel·ligentment.

Si revisem les prioritats, posem l’acció en les virtuds, i no en els fracassos o en els punts negatius, serem més capaços de transmetre l’optimisme que li cal a l’escola. Hem de tenir capacitat d’admiració i explicar als alumnes que, estudiar, és un deure i un compromís. La societat ens paga una elevada despesa pels nostres estudis obligatoris i no obligatoris, i els alumnes tenim l’obligació moral de correspondre l’ajut. Tota la gran feinada dels gegants del coneixement que ens han portat els avenços de la civilització fins ací, la raó i la ciència, tots aquells homes i dones que hi van lliurar la vida a l’esforç, a l’estudi, al coneixement, mereixen el nostre respecte perquè ens hi dediquem amb passió. Com va dir el mestre Alexandre Galí, estudiar és un compromís patriòtic.

QUI SOM?

Som un espai i un temps per créixer. Un espai i un temps d’estímuls i d’experiències que ajuden els alumnes a formar-se, per conviure i fer sentir la curiositat d’aprendre, que possibilita el desenvolupament i la cooperació. Som un equip amb un projecte educatiu compartit amb les famílies, compromés per la llengua, la cultura i el territori. Som una empresa cooperativa valenciana, laica i oberta al món.

ALIANCES

El context de l’escola és valencià i europeu. Cerqueu al món AKOEeducació, escola de mestres, UCEV, Escola Valenciana, Mata de Jonc, El Puig, Montessori College of Twenty, Projecte Comité Europa, Ajuntament de Picanya, Acció Cultural, Societat Coral el Micalet, Vilaweb, 400Colps…

COM HO FEM?

Una de les habilitats més importants que hauran d’aprendre els nostres fills serà aquella que els permeta d’adaptar-se als canvis que es produiran al món. Com que no sabem encara quins són, hauran de desenvolupar competències relacionades amb les Tecnologies de la Informació i la Comunicació, però quins són els elements que haurien de definir l’entorn d’aprenentatge dels nostres fills? Ells poden ajudar-nos molt, és a dir, que hauríem d’incorporar com a eines del procés educatiu, aquelles que envolten la seua vida i la seua forma de comunicar-nos i relacionar-nos amb els altres.

EL DECÀLEG D’AVUI POTSER QUE NO SERVIRÀ DEMÀ

La il·lusió és encara el somni temptador dels homes. Si bé no tothom és capaç d’una gran il·lusió, ni tampoc una gran il·lusió es troba en girar la cantonada

Manuel Sanchis Guarner

EQUIP DIRECTIU