96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

• erasmusmundus2-escolagavina
  • erasmusmundus4-escolagavina
  • quarterasmus-escolagavina

El curs passat, Núria Tordera, mare de l’escola i professora de Psicologia Social de la Universitat de València, ens va proposar de col·laborar en el Màster Erasmus Mundus en Psicologia del Treball, les Organitzacions i els Recursos Humans (WOP-P), en què ella imparteix classe. El seu treball se centra fonamentalment a analitzar les relacions interorganitzacionals que es produeixen en una empresa -entre d’altres coses- i pensà que els seus alumnes de primer podrien aprendre de l’exemple de l’Escola Gavina, com a cooperativa d’ensenyament.

La seua proposta anava un punt més enllà: ens demanà que vérem de quina manera els seus alumnes i ella mateix podien col·laborar amb l’escola. Vam pensar que amb aquesta visita, als alumnes de 4t se’ls plantejava una oportunitat d’aprenentatge ben lligada a un punt fort de l’acció tutorial d’aquest darrer curs d’eso: l’orientació acadèmica i professional.

I ens vam posar a treballar. Fins que hem fet l’encontre i la sessió de treball -que ha tingut lloc el 24 de novembre- hem definit a poc a poc la proposta, tant pel que fa a allò que els alumnes del màster podien aprendre de l’escola, com a cooperativa d’ensenyament i com a escola, i com pel que fa a la sessió d’orientació amb els alumnes de 4t (itinerari formatiu dels alumnes, per què el màster, possibilitats de futur, aprenentatge d’idiomes, conviure amb cultures diferents de la seua, grau d’enriquiment personal i professional, possibilitats de desenvolupament professional i laboral).

El procés i el resultat han estat ben satisfactoris, i ja mirem quines poden ser les propostes de millora i les noves idees que consoliden aquesta línia de col·laboració que hem encetat. L’equip directiu i el consell rector, encarregats de respondre a les preguntes dels alumnes del màster, hem fet un treball de reflexió sobre la nostra escola que sempre va bé. D’altra banda, la implicació i el grau de col·laboració dels estudiants del màster durant la sessió amb els alumnes de 4t han estat fantàstic i, tot i que els ho hem dit personalment, de nou els donem les gràcies.