96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

El segon cicle i el 9 d’octubre

04/10/2017 albert
IMG_2392

Els alumnes del segon cicle de primària hem pujat al Puig, a la muntanyeta de la Patà, per celebrar l’Aplec i commemorar el 9 d’Octubre, diada dels valencians. El 1237 Jaume I va organitzar les seues trops per conquerir València, després de Mallorca. Després el Regne sencer s’afegiria a la Corona d’Aragó, i el País Valencià gaudiria d’anys de prosperitat. Els segles XIV i XV, valència va lluir com una ciutat de primera línia. El 1915 es va organitzar un Aplec multitudinari al monestir del Puig. Els anys seixanta també van protagonitzar la reivindicació dels valencians. I ara, ens demanem, com anirà la cosa?

Caminar, dibuixar, estudiar, jugar, esmorzar i dinar, caminar, anar i tornar amb autobús, berenar… Com de dura és la vida dels alumnes.

Us deixem uns versets d’un poeta àrab-valencià del segle IX, perquè comprovem la intel·ligència del pacifisme, a tomb de tantes coses com passen:

Què hi tinc jo a veure, digueu-me homes,
amb les espases i les batalles?

L’única estrella que prenc per guia

és la del gaudi i de la música.

En mi no busques seguretat,
sóc qui defuig cops i combats.

Quan veig heretges em pose a córrer
damunt del poltre, les brides fixades

al llom i la cua. Com és l’arnès?
Com és l’escut? Com són els sabres?

Sols em preocupe quan fan la guerra
per quina banda fugir és més fàcil.

Si fos la festa, beure vi pur,
dormir amb les verges, em trobaríeu
sent cavaller de tots els àrabs.

Abu-Nuwàs (segle VIII-IX)