96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

CONTES DE POLICIES I DE DONES

13/02/2018 Sandra Cuevas

El 23 d’abril de 1996 la UNESCO declarà aquesta data el Dia Internacional del Llibre amb l’objectiu principal de fomentar la lectura. La coincidència va voler que el 23 d’abril de 2016, vint anys després d’aquesta efemèride, en un pis del barri de Benicalap algú començara a escriure el que inicialment havia de ser un relat curt que se li havia ocorregut mentre veia distretament una sèrie de televisió.

Quatre mesos després, aquell xicotet relat esdevingué un primer esborrany de poc més de 100 pàgines. Un any després s’hi va afegir un segon relat de 110 pàgines més i una segona part, inèdita, constituïda per dos relats més. Al remat, una història que conta les investigacions a les quals s’enfronta la paiportina Joana i la seua ajudanta Taila, de Mollerussa. Dues policies d’homicidis que treballen en una comissaria de Barcelona.

Aquestes dues dones no només hauran de resoldre alguns dels crims més escabrosos comesos en aquesta ciutat, sinó que també hauran de fer front als seus propis problemes personals que sorgeixen quan la Joana i la Taila tornen a les seues cases. I, evidentment, mirar de resoldre’ls.

Un assassinat al Barri Gòtic de Barcelona provocarà que la inspectora i la seua ajudanta hagen d’investigar els aspectes més amagats i obscurs de la vida d’una jove adolescent, sense cap problema aparent, que ha trobat una tràgica mort en una banyera plena d’àcid.

Amor, sexe i intriga s’entrecreuen, dia rere dia, per arribar a un final que cap de les dues podien imaginar que es produiria dues setmanes abans.

La vida sentimental de la Joana està a punt de pegar un gir radical que posarà en perill moltes coses que ella havia donat ja per aclarides.

Davant d’aquest escenari Joana i Taila hauran d’investigar la mort d’un jove estudiant d’Ibi, en el que a primer cop d’ull sembla un robatori frustrat al seu pis. Els fets es voran precipitats per l’aparició d’un misteriosos anònims que durà les seues investigacions des de Barcelona fins la comarca de l’Alcoià.

Aquest és l’argument de la novel·la Contes de policies i de dones, escrita per Frederic Tarazona, antic alumne de l’escola, que ha volgut contar-nos una història en què l’amor, el sexe o la mort són temes principals, com hem dit adés. I això adobat amb la llengua, perquè Frederic ha volgut que les dones protagonistes parlen varietats diferents de la nostra llengua. Dilluns vingué a presentar-nos el llibre i dues alumnes de secundària ja han començat a llegir-lo. Ja ens demanarem l’opinió. A l’escola en tindrem exemplars que podreu adquirir a la parada que muntarem per Sant Jordi.