96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

CONCERT SOLIDARI EN BENEFICI DE L’ONG TALHA D’AJUDA AL POBLE SAHRAUÍ

26/03/2018 Sandra Cuevas

Benvinguts i benvingudes,

Des de l’escola cada dia treballem perquè els xiquets i les xiquetes aprenguen en valencià a valorar totes les llengües i les cultures, i que no hi ha una sola manera d’entendre el món. Per això fem per conèixer altres realitats pròximes, com l’escola del Cabanyal Ballester Fandós que fa un projecte amb 1r cicle de primària; o l’escola Mata de Jonc de Mallorca, amb la implicació dels alumnes de 6è i 1r d’eso; i d’altres de més lluny, com l’intercanvi amb Holanda que fan els alumnes de 2n d’eso i la participació en el Comité Europa dels alumnes de 3r d’eso. I enguany, com a novetat, el projecte entre els alumnes de 3r de primària i els alumnes de francés de secundària amb una escola del Senegal.

Aquesta darrera setmana en què comença la primavera, fem el tancament d’un dels grans projectes temàtics d’aquest curs: coneixem el poble sahrauí. I alhora, com veureu ara mateix, aquest concert també parla de llengua i de territori, de pobles menuts en nombre i grans com qualsevol altre. I aquests darrers dies, amb més força i motius reinvindiquem aquesta idea.

Divendres de vesprada vam fer la festa a l’escola perquè les famílies poguéreu veure què hem fet a totes les classes, des d’infantil fins a secundària. Sempre investiguem sobre allò que volem aprendre, com ha de ser. Això sí, enguany hem pogut conèixer de primera mà què passa al Sàhara occidental, què feu les ONG que promoveu l’ajuda internacional amb campanyes i iniciatives ben diverses, ens hem assegut a la haima perquè Taslem i Tajar ens explicaren qui són, com viuen, què senten ells i les seues famílies i amics. Per tot això, moltes gràcies.

Avui, gaudirem del concert. Aquesta mostra artística en què la música, les veus, el teatre, la plàstica s’entrecreuen també uneix dues cultures, dues llengües, dos pobles mitjançant la història de Widád i Mar. Perquè els sahrauís i els valencians tenim vivències comunes i cultures diferents. I sens dubte en la diversitat i l’entesa rau la riquesa dels països i del món sencer.

La presència de tots els qui esteu ací al davant asseguts és fonamental perquè aquest concert siga solidari. Recordeu que tots els diners de les entrades van directament destinats als projectes de l’ONG Talha Xirivella. Des de l’escola seguirem col·laborant amb les campanyes anuals en què hem participat fins ara, perquè si bé aquesta acció d’enguany és puntual, l’ajuda ha de ser contínua.

I des de l’escola, seguirem mantenint-nos ferms en la idea que el món és plurilingüe, multicultural i divers. I des de l’escola, seguirem.

Moltes gràcies.

(Paraules inicials a càrrec d’Empar Martínez i Sandra Cuevas, directora i presidenta d’escola gavina coop.v.)