96 159 05 94 — 638 828 797 — info@escolagavina.cat — clickedu

A través del microscopi, 5é de primària.

27/11/2017 Sandra Cuevas
  • microscopi8-escolagavina
  • microscopi7-escolagavina
  • microscopi6-escolagavina
  • microscopi5-escolagavina
  • microscopi4-escolagavina
  • microscopi3-escolagavina
  • microscopi2-escolagavina
  • microscopi1-escolagavina

SORPRESA A TRAVÉS DEL MICROSCOPI

En naturals havíem estudiat les cèl·lules. Havíem aprés que hi ha diferents tipus de cèl·lules, com la bacteriana, la vegetal, l’animal i les cèl·lules sanguínies. Sols les havíem vistes en fotografies o en dibuixos, però no a través del microscopi.
Així doncs, el passat 6 de novembre, en arribar a classe després del pati, la mestra ens donà una sorpresa: aniríem al laboratori! Ens dividírem en dos grups i baixà primer el meu grup. En arribar, el mestre Paco ens esperava. Ens explicà algunes coses de la cèl·lula: ens va dir les parts que tenia, les parts del microscopi i com funcionava aquest. Després ens digué que voríem les nostres cèl·lules, concretament les de la saliva, i que havíem de seguir aquests passos:

1r: Ens rentàrem les mans i glopejàrem perquè no ens quedaren restes de menjar a la boca.
2n: Aconseguírem les cèl·lules de dins de la galta.
3r: Les posàrem en un vidre anomenat portaobjectes.
4t: les fregàrem amb un altre vidre perquè les cèl·lules quedaren ben expandides
5é: Després ajustàrem el microscopi per…
6é: Miràrem les nostres cèl·lules i a partir d’això férem un dibuix.

Quan ja havíem fet tots els passos tornàrem a classe. Jo m’ho havia passat molt bé i em va semblar molt interessant veure les meues pròpies cèl·lules. Ho repetiria un altre dia perquè ha sigut una experiència única i molt divertida, extraordinària!!

Aina Julio Gisbert

A TRAVÉS DEL MICROSCOPI

El primer tema de naturals parla sobre la cèl·lula. A conseqüència d’això vam anar al laboratori de l’escola . N’hem après les parts, que són la membrana, el citoplasma i el nucli. Sols les havíem vistes dibuixades o en fotos, però no a través del microscopi.
Una vegada al laboratori, Paco ens va dir que ell era científic i ens va començar a explicar com funcionava el microscopi . Després ens va dir que veuríem les nostres cèl·lules! Concretament les de la saliva. Els passos eren els següents:
1. Havíem de rentar-nos les mans i la boca perquè no quedaren trossos de menjar.
2. Ens vam gratar la galta suaument per aconseguir-ne mostres.
3. Després van expandir les cèl·lules per un vidre anomenat portaobjectes.
4. Finalment havíem d’enganxar-lo a les pinces del microscopi. I ostres! Quina sorpresa! Les meues cèl·lules! No me les havia imaginat així. I, com no, les vam dibuixar.
M’ha agradat molt poder veure les meues cèl·lules perquè ara sé com són. Ha sigut una vesprada divertida, emocionant, científica… Espere que puga tornar un altre dia per poder fer mes experiments.

Lucia Contreras Navarro