Sambori-Mice 2107: L’abecedari gastronòmic

Filed Under cinema, educació, festivals, Sambori · Mice

sambori_mice_17

L’Abecedari Gastronòmic

L’Abecedari Gastronòmic ha estat cuinant a foc lent, poc a poc i amb molts ingredients, com els bons plats de cullera que ens preparaven les nostres iaies. Però, quan vam encendre els fogons?

Doncs encara hi feia calor a Dénia, un estiu que no se’n volia anar. El col·legi enguany es va llançar a coordinar un projecte Eramus+ de motivació gastronòmica, el #TastingSchools. tot un tràfec ben motivador. Per preparar el 9 d’octubre, dia dels valencians, des de l’escola ens proposen realitzar un abecedari gastronòmic conjunt. A nosaltres ens toquen les lletres D i G. Però la nostra classe decideix no quedar-se ací! Decidim fer un pas enllà, i buscar aliments relacionats amb totes les lletres de l’alfabet. Comença el comboi! I presentar-nos al Sambori-MICE!

abecedari-gastronòmic-01

Tot el procés creatiu necessitava de persones creatives. I l’elecció de les mateixes va ser ben fàcil: nosaltres mateixos! Calia pensar les paraules i els aliments, obrir el rebost i no deixar-nos-en cap. Poc a poc, i sempre tenint en compte la programació d’aula anual, anem treballant diferents continguts, amb l’abecedari gastronòmic com a fil conductor. Expressió escrita, expressió oral, treball en equip, expressió plàstica i corporal, la nostra cuina, pensament crític, cultura de l’esforç… i així un bon grapat d’objectius aconseguits de manera dinàmica i motivant.

El resultat és tot un recorregut per la gastronomia de la Marina Alta, i també per diferents escenaris de la nostra ciutat. Col·laboren en el videoclip diferents personalitats que, d’una manera o altra influencien la nostra vida. A alguns d’ells els vam escriure una carta per convidar-los a col·laborar. Ens responen positivament cantants, periodistes, cuiners, polítics i il·lustradors importants. Però, també, gent del carrer que dia a dia ens dediquen el seu temps per a ajudar-nos a créixer de manera coherent. Famílies, bombers, netejadores, cuineres, cuidadores, pescadors, associacions, agricultors, mestres, policies, iaies, etc. A tots ells volem, des d’ací, donar les gràcies per estar sempre al nostre costat.

abecedari-gastronòmic-02

I així, poc a poc, amb una classe en ebullició lenta però constant, aprenent de forma diferent i divertint-nos a l’aula, és com va nàixer el nostre rap. Un Abecedari Gastronòmic per dir ben alt: bon profit!

Belen Pavi Mut
CEIP Pou de la Muntanya (Dénia)

Save