Sambori-Mice 2017: Joanet el mentider

Posted on gener 23, 2017
Filed Under cinema, educació, festivals, Sambori · Mice

sambori_mice_17

Obrim la setmana donant continuïtat a les presentacions dels curtmetratges als Sambori-Mice 2017. Ens continuen entrant de noves i a poc a poc les anirem publicant. Moltes gràcies de nou a tots i totes que heu respost amb tant d’interés a la proposta.

Joanet el mentider

A la nostra escola treballem des de fa ja uns quants anys la dramatització en valencià. De forma interdisciplinar amb l’educació física i l’educació musical preparem este teatre amb molta motivació.mTots els alumnes del centre quan arribem a 3r de Primària estem emocionats per participar al teatre perquè ningú es queda fora de l’obra i a més ens ajuntem amb els nostres companys de 3r A i B.

Els alumnes sempre col·laborem en l’elaboració de l’obra. Enguany, per exemple, hem composat un rap i també la seua coreografia. Ha estat super-divertit! També hem ajudat als mestres amb el disseny del vestuari i els decorats de l’escenari. I, com que el text no era prou llarg per a que tots els xiquets i xiquetes parlàrem, férem un taller de rimes per a completar els versos de l’obra. No és gens fàcil fer una obra per a tants actors però, no volem que ningú es quede sense actuar.

Per a que tot ens isquera molt bé el dia de la representació férem molts assajos. Primer els feien cada classe per separat a voltes en la classe de Música i a voltes al Gimnàs. I, quan ja començàrem a dominar la cosa ens ajuntàrem els dos tercers a la Classe de Música per a assajar. Va ser dur perquè hagueren de repetir i repetir moltes vegades. Però quan ja s’arrimà el dia de la representació, tots els actors i actrius érem capaços de fer qualsevol paper perquè  tots i totes acabàrem aprenent de memòria l’obra sencera!

Els dies de les representacions estem tots i totes molts nerviosos perquè tots els xiquets i les xiquetes de l’escola (els nostres companys del Joan XXIII) voran la representació. Com tots no caben en la sala multiusos del nostre col·legi hem de fer vàries representacions. Però la representació en la que més nervis passàrem va ser en la del segon dia, perquè els espectadors foren els nostres pares, mares, iaios, iaies, tios…

Ufff, quina sort que tot va eixir molt bé!

Consuelo Santabalbina, Artur i Mari Carmen
CEIP Joan XXIII (Catarroja)