#creacinema 1 (1a part)

Posted on març 6, 2015
Filed Under cinema, educació, formació

creacinema_01

Com ja sabeu ens hem llançat a la formació de docents. Així, dimecres passat tingué lloc la primera de les nou sessions que té el Curs de creació cinematogràfica en contextos audiovisuals i que fins a finals d’abril tindrà lloc en el Centre de Formació i Qualitat Manuel Sanchis Guarner de la Universitat de València. L’objectiu primer d’aquesta sessió inicial era establir una dinàmica de presentació que ens permetera conéixer el perfil dels participants, a partir dels quals orientar el programa. Així, dedicàrem una primera part a la presentació d’aquestos en la qual més enllà de les dades personals ens interessava posar en comú qüestions generals com les expectatives generades pel curs, la motivació inicial, el lloc de treball o les assigantures que imparteixen i d’altres més concretes com la familiaritat amb les eines de producció audiovisual, les xarxes socials o la composició de la seua dieta mediàtica.

En taula rodona i clima distés vàrem saber de la formació en llengües, filosofia, teatre, arts plàstiques i científica o de la poca familiaritat amb les eines digitals. Però a mesura que avançava la conversa parlàrem de nadius digitals, (el text de Prensky | per al debat) d’aprenentatge col·laboratiu i la influència de la xarxa (presentació de Juan Freire), de la necessitat de canvi de paradigma en l’educació, del Projecte Facebook (ressenya | llibre en pdf), de gestió d’aula amb alumnat adolescent amb coneixements tecnològics però amb dificultat per sostenir-se en l’horitzontalitat  o del debat de l’ús del mòbil a l’aula (apunt de Tíscar Lara).

Seguidament, Jordi Orts i Josep Lluís Peris presentaren els diferents projectes audiovisuals que han vingut desenvolupant des de ja fa uns anys als seus respectius centres. El primer va explicar les tres propostes de calat cinematogràfic a escolagavina, eacn, 400 colps i #cinema_VO; el segon les diferents inciatives pedagògiques i de realització en què ha sigut responsable (Temps d’aigua), algunes de les quals queden arreplegades en Docuaula.

En el tram final de la sessió vàrem realitzar la primera pràctica sobre l’enquadrament a partir d’un quadre de Seurat. Del fantàstic resultat ja en donarem compte en una segona part d’aquest primer apunt. Tots ens vàrem sorprendre positivament de les idees generades i amb elles tancàrem en alt una sessió ben engrescadora. Només un però: almenys de moment la baixa assitència. Comptàvem amb un full de signatures de vint participants i només set es varen presentar; no sabem ben bé si per una possible confusió en les dates. Tot i així amb Lluisa, Juan Manuel, Maria, Francesc, Silvia, Pilar i Marina ja conformen un grup en el qual intuïm que podrem ensenyar i aprendre de valent.

Finalment assenyalar que realitzarem un metatreball en xarxa, d’arxiu i hipertextual, que registre allò que va passant a les sessions però a la vegada que permeta la interacció entre els participants sense distinció i fomente la circulació del coneixement compartit. Per açò i sota l’etiqueta #creacinema anirem publicant apunts i piulades a 400 colps i twitter respectivament. A hores d’ara possiblement els participants estan lluitant (esperem que de manera molt lúdica) amb la creació del seu perfil en twitter (ningú en tenia!). Açò a començat a rodar i la creativitat n’és el camí.

7 Responses to “#creacinema 1 (1a part)”

1. Participa Méliès : 400 colps on març 7th, 2015 12:33 am

[...] que hem començat la formació de docents constatem que hi ha qui està àvid de conèixer propostes que estimulen la [...]

2. Francesc on març 11th, 2015 6:14 pm

Tinc curiositat per veure el vídeo creat a partir de la pràctica de l’enquadrament de la sessió anterior.

3. Macia on març 11th, 2015 6:16 pm

Hola a tots

Una pena haver perdut la primera sessió.
    Molt bona idea el blog, ens permet posar-nos al dia.

4. Maria on març 11th, 2015 6:17 pm

Com no vaig saber entrar a #creacinema no vaig llegir aquests apunts tan interessants. Gracies .

5. JUAN MANUEL LORENTE LUJAN on març 11th, 2015 6:18 pm

L’activitat de l’enquadrament ha sigut interessant perquè serví per a autoconeixer-me i per a coneixer la manera de pensar dels meus companys.

6. pilar on març 11th, 2015 6:19 pm

Steve Mc Queen en la pelicula “Los siete magnificos”, dice en tono lacónico: “O te doblegas con en viento o te partes”.
    Y yo añado “si hay que doblegarse , se doblega”. Y esto lo digo porque me uno a las nuevas tecnologías.

7. silvia centelles on març 11th, 2015 6:20 pm

Hoy hemos empezado el curso de creación cinematográfica de la uv.Espero poder aprender cosas practicas para mis alumnos de comunicación audiovisual del Benlliure.