Eixida 9 d’octubre: fotografies premiades

Posted on desembre 11, 2014
Filed Under centres, concursos, educació, fotografia

Per tal de donar més contingut a l’eixida commemorativa del 9 d’octubre, enguany es va decidir a l’IES escolagavina convocar un concurs de fotografia. Es tractava de trobar aquella imatge que captara cert esperit de l’activitat. La proposta va ser molt ben acollida però la resposta i la posterior recepció d’imatges va ser més minsa. Les fotos es podien fer individuals o per parelles. El periode d’enviament de fotografies es va allargar quasi al novembre i posteriorment el jurat (Empar Martínez com a coordinadora d’eso, Rafa Santibáñez com a representant del departamnet d’arts plàstiques i visuals i Jordi Orts com a adminsitrador de 400 colps) ha tardat en trobar el moment oportú per deliberar-hi.

Però tot arriba i finalment ací estan les imatges premiades. La decisió del jurat és irrevocable i en aquesta ocasió s’ha optat per donar el premi ex aequo a dues fotografies de les quals l’autoria de cada una recau en dues parelles de 1r d’eso. Totes dues imatges es complementen i per contrast ens parlen de l’activitat. El premi és un dinar amb el jurat en el qual es farà entrega d’un element sorpresa com a testimoni del resultat.

1r premi ex aequo: fotografia d’Irene Sapiña i Maria Llabrés

1r_irene_maria

El jurat ha valorat la narrativa de la imatge. Al mig del rebombori que suposa portar un nombrós grup d’alumnes per les runes del castell romà de Sagunt, un alumne troba el moment per separar-se del grup i contemplar el paisatge. Ves a saber que estarà pensant (la imatge convida a intuïr-ho) però les fotògrafes estan allà per capturar l’instant. Pot ser els seus pensaments el conviden a eixir del marcat contrallum i posar-se a caminar per eixa estora de camps que el separa de la mar. Figura i fons, llum i ombra, l’adolescent tot sol, al mig del marc que no del món.

1r premi ex aequo: fotografia de Pau Suárez i Mateo Regal

1r_pau_mateo

El jurat ha valorat la plasticitat de la imatge. És l’única de les imatges rebudes que ha optat pel blanc i negre i en contrast amb les altres fotografies aquesta gama de color n’és un recurs valuós. També per la qualitat de l’escala de grisos, ben definits i contrastats. La composició de línies trobades aporta elements tensors però suggerents. Fotografiar és saber alçar el cap i mirar, parar la passejada i observar aquelles dimensions, aquells elements històrics o urbans que donen a entendre que som a Sagunt commemorant el 9 d’octubre.

One Response to “Eixida 9 d’octubre: fotografies premiades”

1. Eixida del 9 d’octubre : 400 colps on octubre 1st, 2015 4:21 pm

[...] primera edició, el concurs va tenir molt bona resposta de l’alumnat i aquestes sigueren les fotografies guanyadores amb la ciutat de Sagunt com a [...]