Mou-te per l’educació: concurs de lip-dubs

Posted on novembre 10, 2014
Filed Under concursos, educació, video

concurs_lipdubs

Ainhoa Boix, periodista del suplement Criatures del diari ARA, ens va entrevistar divendres junt a d’altres persones, per parlar d’audiovisual i educació: la importància d’incoporar pedagogies de la imatge, de promoure l’ús d’eines i narratives audiovisuals, saber de la nostra tasca… Ja enllaçarem l’accés a la publicació. D’altra banda ens entrava aquesta informació que mostra que efectivament l’audiovisual, encara que siga com a pretext, adquireix protagonisme a l’hora d’articular propostes a l’escola. Amb aquesta idea s’alinea aquest concurs.

Més enllà de pensar que el format puga estar manit a l’Editorial Cruïlla pensen que l’educació ens mou i volen fer-ho saber a tothom! Ja sigam alumnes o professors, a nosaltres també ens mou l’educació. Per això Cruïlla ens convida a participar en el concurs de lipdubs que organitzen en convocatòria oberta a tots els centres escolar dels Països Catalans.

Què s’ha de fer? L’educació fa que tot el vostre centre educatiu es mogui de cap a peus! Perquè tothom participe d’aquest moviment, Cruïlla proposa que gravem un lipdub a les instal·lacions de la nostra escola. Un lipdub és un vídeo gravat en una sola seqüència en què un grup de persones sincronitza els seus llavis i moviments amb una cançó. Participar en la seua elaboració pot ser una manera molt engrescadora d’incentivar la creativitat dels alumnes, al mateix temps que es fomenten la cooperació i el treball en equip.

Com participar-hi? És molt senzill! Només s’ha de triar una cançó, gravar el lipdub, publicar-lo a un compte propi de YouTube i enviar-los l’enllaç. El termini per participar s’obrirà l’1 de desembre de 2014 i finalitzarà el 22 de maig de 2015 a les 23.59 h. Podeu fer-los arribar els vostres vídeos tal i com s’explica en aquesta pàgina. Els lipdubs participants es podran trobar al canal de YouTube de L’educació ens mou.

Quins són els premis? El centre que presente el lipdub guanyador obtindrà un premi en metàl·lic de 500 €. A més, s’escolliran quatre accèssits, cadascun dels quals rebrà un lot de llibres de Cruïlla per a la seua biblioteca escolar. El veredicte es donarà a conèixer el 10 de juny de 2015.

Podeu consultar les bases completes del concurs ací. I ara, que l’educació ens moga a tots plegats! Molta sort a tothom!