Alexandros Vasmoulakis

Posted on novembre 30, 2008
Filed Under altres

Sabem d’alumnes interessats pel grafit. L’ús del grafit sovint es limita a acomplir la funció egocèntrica de deixar l’emprempta personal per allà on es passa sense respectar el suport i l’espai on es marca. En altres ocasions, tot i que siga també des d’una necessitat pot ser egòlatra de transgressió, implica un primer intent de donar sortida a una creativitat continguda que troba en l’spray, el retolador o el pinzell els primers vehicles d’expressió. La paradoxa envolta el grafit i comprovem com una escritura necessàriament lliure, està al mateix temps sotmesa a tants convencionalismes i rigideses. Deixem per altres el debat de si el grafit és una art. El que sabem és que està en alça i que galeries com la Tate Modern de Londres han donat cabuda a artistes urbans d’arreu del món.

Com el que ens interessa és facilitar l’alumnat referents de qualitat i contribuir a fer pedagogia allà on podem intuir altres narratives, presentem avui a Alexandros Vasmoulakis. Aquest és un artista grec el qual ha desenvolupat la gran majoria de la seua obra al seu país natal i que és ben conegut pels seus murals de gran format a façanes mitjaneres d’edificis. Conéixer les pintures de Vasmoulakis, més properes a la il·lustració, pot contribuir a superar rigideses en l’escriptura, sempre des del respecte al medi on es pinta. El seu portfolio on-line, del qual teniu l’adreça baix, és un autèntic goig per als amants de l’art urbà. Prengau nota.

3 Responses to “Alexandros Vasmoulakis”

1. David Parreño Ruiz on desembre 10th, 2008 1:20 am

Per a mi el graffiti és un art. Jo crec que és una manera diferent d´inspirar-se, uns nous tipus de “Picassos”. És tan restringit el camí per a triomfar en el món de l´art de la pintura que la gent s´adaptat a un nou món, al carrer, on tot el món es lliure de veure les obres d´art que es fan i on és mes facil ser reconegut per les seues propies pintades.

Un salut!

2. admin on desembre 10th, 2008 11:06 am

Hola David:

Benvingut a 400 colps i gràcies per la teua aportació.

3. credit repair orland park on maig 2nd, 2012 5:57 pm

Lovely essay, received the enjoyment of reading