e-portafolis de visual i plàstica a 4t d’eso

Posted on juliol 12, 2013
Filed Under centres, col·laboracions, educació

Arribat el final de curs comparteixo el bloc d’aula vipfm.visual i plàstica francesc macià. Aquest ha estat el primer curs on tot l’alumnat ha tingut un eportafoli personal de visual i plàstica per posar tots els treballs, tant analògics com digitals. Com podeu veure cada post es correspon a un treball i ha de tenir la mateixa estructura: descripció de l’activitat, procés, resultat i valoració personal. Aquest bloc consta de dues parts:

1. pàgina principal on he anat explicant els diferents treballs, els enllaços a diferents recursos, les eines, publicant alguna de les millors activitats i indicant com havia de ser l’eportafoli personal de cadascú i el post de cada treball,
2. eportafolis F1, F2, F3, 3 pàgines que corresponen als 3 grups de la matèria específica de visual i plàstica amb l’eportafoli de cada alumne enllaçat. D’aquesta manera, ells, elles i jo hem tingut ordenats i accessibles tots els eportafolis personals.

El bloc de d’aula és un wordpress i els de l’alumnat son de blogger. Ens vam trobar a meitat de curs que la plataforma on tots tenien el seu bloc, posterous, tancava i van decidir-se tots per blogger perquè la majoria ja el coneixia, però pel camí s’han perdut algunes imatges. Com podeu veure, hi ha tots els eportafolis de tot l’alumnat: els que han abandonat abans d’acabar el curs, 3 alumnes d’AA (Aula Acollida) i 1 alumna de la USEE (Unitat Suport Educatiu Especial). L’eportafoli m’ha permès una atenció més personalitzada. Tothom ha treballat al seu nivell i he pogut seguir millor tot el procés i això si, insistir molt i molt en l’aspecte visual, el disseny, la presentació, el procés, la puntualitat en la presentació,… L’alumnat ha pogut gestionar millor el seu temps i he intentat que entengui que tot és avaluable des del 1r dia. I, tothom ha après de tothom: hem aprofitat coneixements, interessos, capacitats i experiències de tots i totes.

berta nosàs | visual i plàstica | ies francesc macià
cornellà de llobregat, barcelona

vipfm.wordpress. bloc de 4t d’eso
dibuixfm.wordpress. bloc de 3r d’eso