Dóna’m la teva mirada: fonaments i secrets del llenguatge audiovisual

Posted on juny 7, 2013
Filed Under cinema, col·laboracions, educació, publicacions, video

Ens entusiasma arribar a divendres d’aquesta manera, incorporant una nova col·laboració; un luxe. Xavier Breil, docent a l’Escola Sadako, formador de formadors en Educació en comunicació, col·laborador habitual d’AulaMèdia i autor de materials didàctics diversos, ens envia un apunt per recordar-nos que aquells que ens dediquem a l’educació en comunicació, no hem de perdre de vista un material que ja presentàrem ací, el DVD Dóna’m la teva mirada.

És necessari conèixer els recursos literaris i els secrets de la sintaxi, haver treballat els comentaris de textos literaris o ni tan sols tenir altres referències literàries per gaudir de la lectura d’un text? No. Però a l’escola ho ensenyem. Perquè és evident que saber tot això ens permet gaudir d’un text des d’una altra perspectiva, amb una riquesa nova plena de matisos, entenent els com i, sobretot, els per què. I exactament el mateix passa amb el llenguatge de les narracions audiovisuals, que com sabem ocupen més temps i espai en la vida dels nostres alumnes. I en canvi quasi no tenim material per ensenyar-lo .

D’aquesta idea parteix el dvd Dóna’m la teva mirada. Pretén ser una manera fàcil i amena de conèixer els fonaments més elementals i descobrir una sèrie de secrets que com a espectadors ens poden fer gaudir més del cinema i la televisió. Un manual en format vídeo per conèixer els trucs més bàsics de la màgia audiovisual, a partir d’explicacions pràctiques i tenint com a mestres a alguns dels directors més significatius de la història del cinema com Hitchcock, Coppola, Tarantino, Wong Kar-Wai, Allen o Truffaut. I, alhora, és un bon pretext per donar a conèixer a l’alumnat alguns personatges i obres mítiques potser desconeguts per a ells. En definitiva, un vídeo didàctic per a conèixer tot allò que un espectador inquiet hauria de conèixer quan es posa davant d’una pantalla.

El menú del dvd està estructurat de tal manera que es pugui veure de diferents formes: des de com un tot amb un fil conductor que ens va portant, fins a saltant només a un sol concepte particular que ens interessi. Trobareu informació més detallada aquí: http://donamlatevamirada.wordpress.com/que-es/

Xavier Breil · @xavierbreil