Neix Mestresclass

Posted on febrer 19, 2013 
Filed Under educació, video

Tots els estudis com l’Horitzon Report indiquen que el vídeo serà de les tecnologies que cobraran més protagonisme en les propostes educatives innovadores d’un futur proper. I en aquesta línia, neix Mestresclass concebut com l’espai de vídeos educatius en català a la xarxa. És un projecte impulsat per la UOC i l’ARA amb l’objectiu de donar suport a la creació de contingut audiovisual educatiu en català

Tal i com expliquen a l’ARA, aquest projecte ofereix 3 apartats audiovisuals:
1. Aula al núvol. Compta amb vídeos autoeditats per professors, amb l’acompanyament de la UOC.
2. Masterclass. Conté els millors moments de xerrades de grans conferenciants.
3. Bones pràctiques. Disposa de clips audiovisuals que presenten iniciatives promogudes per mestres i professors de diferents nivells.

Mestresclass disposa de dues finestres complementàries a la xarxa. D’una banda, a Aprenem.ara.cat l’ARA ofereix el recull de vídeos que es generin en el marc d’aquesta iniciativa audiovisual. Aquesta secció dins de l’ARA garantirà la visibilitat dels vídeos. D’altra banda, a Mestresclass.cat, la UOC, a més de recollir els vídeos, detallarà la informació necessària per participar al projecte. I és que, des de la UOC, es guiaran amb assessorament i tallers els professors que vulguin crear, editar i publicar els seus propis vídeos.

Mestresclass està adreçat a estudiants de tot l’àmbit lingüístic català, a professors de tots els nivells educatius i a totes les persones interessades en la formació al llarg de la vida. Una de les impulsores del projecte Mestresclass és Teresa Fèrriz, directora de LletrA, la plataforma de literatura catalana a internet de la UOC. Segons explica, “el projecte neix d’una pregunta, una inspiració i una associació. La pregunta ens la vam fer arran del projecte Viquilletra que estem realitzant, amb el departament d’Ensenyament, des de fa dos anys: per què els nois i noies participants utilitzen creativament, i amb gran facilitat, el vídeo, i als professors i professores els costa tant posar-se davant o darrere d’una càmera? La inspiració la vam trobar en la Khan Academy i algunes xerrades del seu impulsor, Salman Khan, que està promovent noves metodologies d’ensenyament-aprenentatge amb el suport de vídeos temàtics. Creiem a més que és estratègic per al país que la comunitat educativa siga proactiva en la producció de continguts audiovisuals a la xarxa, en català i amb la nostra pròpia visió del món”, conclou Fèrriz.

A l’altre impulsor del projecte Carles Capdevila, director de l’ARA, li fa molta il·lusió impulsar Mestresclass, un projecte que es fonamenta en dues de les passions de l’ARA: l’educació i les noves tecnologies. Capdevila destaca que “internet ens obre noves vies per igualar les oportunitats d’educació i posa grans lliçons a l’abast de tothom”. “Des de l’ARA i la UOC volem formar part d’aquesta revolució i donar suport a continguts educatius audiovisuals i de qualitat fets en la nostra llengua. Ens encantarà que hi participeu, perquè precisament la col·laboració i la cocreació fan que iniciatives com aquesta siguen tot un èxit. Caldrà que siguem imaginatius, entusiastes, persistents”, afegeix el director de l’ARA.

Si voleu seguir l’evolució i totes les novetats del projecte, ho podeu fer a través dels comptes de Twitter @mestresclass i @ARA_TV

Comentaris

Leave a Reply