“Crisi?” 1r premi als Tirant Avant Escolars

Posted on abril 20, 2011
Filed Under centres, cinema

Hi ha algun aspecte en relació a la identitat digital de 400 colps que pensem no estan ben resolt. Ens referim a la identificació exclusiva que moltes persones estableixen amb escolagavina. De fet, a una bona quantitat de blogs, quan ens enllacen solen aclarir 400 colps i entre paréntesi escolagavina. Si bé és cert que el blog es llança i administra des d’escolagavina, des d’un principi hem deixat clar la voluntat de convertir-nos en una plataforma col·lectiva on compartir notícies, recursos, experiències, treballs… generats als centres que realitzem audiovisuals. Mireu si no el llistat de centres que en un primer mostraren l’interés de col·laborar-hi en aquesta línia. Pensem que aquesta identificació exclusiva entre 400 colps i escolagavina, sovint frena la publicació per part dels responsables d’altres centres, bé perquè ja compten amb plataformes pròpies bé perquè no senten com a propi 400 colps. Aquest és un motiu per continuar pensant estratègies col·laboratives; de fet ja estem llançant propostes de col·laboració a altres persones. Cada vegada més estem en disposició de sostenir que 400 colps és un espai amb força reconeixment en diferents àmbits i per una bona quantitat de persones i col·lectius relacionats amb l’educació i l’audiovisual. De segur per tant, que molts centres i alumnes poden trobar a 400 colps un bon trampolí per donar a conéixer les seues propostes i inquietuds.

És per tot açò que hem tardat en comunicar que “Crisi?”, la producció de l’eacn · escola d’activitats culturals a la naturalesa (edició estiu ’10) d’escolagavina va aconseguir, divendres passat, el 1r premi dels Tirant Avant 2011 en la categoria centres de secundària. La idea no era assenyalar en exclusiva l’èxit d’una producció made in escolagavina, i sí fer-ho en el context de la relació completa de tots els guardonats. Però com que no la tenim i tampoc volíem deixar passar massa temps hem optat per publicar-ho així. I és que l’enhorabona és per tots els centres que hem participat un any més en un festival que, insistim, fa un lloable esforç per posar en valor el treball audiovisual d’escoles i instituts: IES Arabista Ribera (Carcaixent), IES Blasco Ibáñez (Cullera), IES Doctor Faustí Barberà (Alaquàs), IES Henri Matisse (Paterna), CEIP Cristóbal Colón (Benetússer), Jaume el Conqueridor (Catarroja), Juan Carlos I (Almenara), CEIP Príncipe de España (Picassent), CEIP Heretats (L’Alcúdia), Escola Gavina (Picanya) i CEIP Sant Miquel (Lliria). Enhorabona a tots, premiats o no. Ja hem explicat també en altres ocasions la contradicció que ens generen els premis doncs sentim reticència d’entrar en dinàmiques massa resultadistes i que posen l’èmfasi en el producte final lluny del nostre interés pels processos creatius. Al temps és cert que aquestos premis estimulen la participació de l’alumnat i no deixen de ser un reconeixment en lo públic del treball realitzat.

Hem escrit a l’organització dels Tirant per veure si ens poden facilitar la relació completa dels premiats, però de moment no hem tingut resposta. Si la teniu, no dubteu en enviar-nos-la. I si voleu publicar en relació a la vostra tasca o altres idees que considereu d’interés, ja sabeu: 400 colps!

10 Responses to ““Crisi?” 1r premi als Tirant Avant Escolars”

1. Paco Raga on abril 20th, 2011 12:30 pm

Diríem que aquesta identificació pot vindre, d’afegit, a partir de l’eacn. Jo vull veure que la publicació de treballs com els de l’eacn o del cinema en V.O. (si bé és cert que és una proposta feta des d’escolagavina), la seua divulgació i posada en valor a 400 colps, és en realitat independent. Com ho és de moltes altres propostes que també tenen ací el seu element natural. Enhorabona a tots els premiats (per a un altre dia el debat sobre premis sí, premis no).

2. marian gomis on abril 20th, 2011 8:40 pm

Sóc del CEIP Heretats de l’Alcúdia. He trobat la relació de premiats a http://saladeprensa.cam.es/NotasPrensa/Paginas/nota.aspx?idNota=3605

3. admin on abril 21st, 2011 4:48 pm

Moltes gràcies Marian; a veure si en tornar puc escriure’t amb una mica més de temps.

Una cordial salutació.
    Jordi

4. Francesc J. Lopez on abril 25th, 2011 7:49 pm

Felicitats a tots els qui heu participat en els Tirant i, en especial, a vosaltres per eixe primer premi en la categoria de Secundària. Sé que el premi no és tan important per a vosaltres com la participació en el cetamen i la dimensió creativa entre els qui participen en el projecte 400 colps, però fa gust que us reconeguen el treball ben fet.
    Moltes felicitats i endavant, cada dia ho feu millor!

5. admin on abril 25th, 2011 10:29 pm

Mooooltes gràcies Paco; sincerament ha estat una sorpresa molt agradable. Seguim!!

6. “La vida en un instante” premiada : 400 colps on maig 16th, 2011 10:34 am

[...] enrecordeu del comentari que feiem al voltant de certes contradiccions en relació a la construcció de la identitat digital [...]

7. Gregorio Waymer on març 15th, 2012 1:19 am

My partner and I stumbled over here various web site and thought I should examine factors out.

8. Carroll B. Merriman on abril 5th, 2012 3:27 am

Merci pour votre blog il est vraiment génial!!! Bonne continuation pour la suite

9. Luigi Fulk on abril 5th, 2012 3:20 pm

10. Motor matic injeksi irit harga murah on maig 2nd, 2012 5:47 am

Appreciate the recommendation! Let me try it out.