The Bechdel Test

Posted on març 9, 2011
Filed Under alumnat, cinema

Ahir sigué el dia de la dona. La celebració de “dies de” tanca certa controvèrsia, però no va mal, creiem, haver de recordar certes qüestions en les quals encara s’ha de treballar de valent en lo social. A 400 colps ens agrada jugar amb components iconogràfics per construir el nostre particular missatge. I ja teníem preparada la imatge per a l’apunt d’ahir quan vàrem rebre un mail que ens va entusiasmar. Víctor Alonso, alumne de 2n de batxillerat a l’escola Sunion de Barcelona i doblement guanyador a la darrera edició de l’Inquiet per “Cronos” (cat. secundària) i “Cara B” (cat. batxillerat) va decidir participar d’una forma una mica més activa que tan sols com a lector i ens va enviar una referència a un vídeo força interessant adient amb la temàtica d’ahir.

Es tracta de ‪The Bechdel Test for Women in Movies‬ amb el qual es pretén avaluar la presència de les dones a les pel·lícules. Es tracta de comprovar si la pel·lícula en qüestió passa tres senzilles preguntes: hi ha dues o més dones amb noms propis? parlen entre elles? i finalment, quan parlen entre elles ho fan sense que siga sobre un home? Al vídeo podeu veure una gran quantitat de títols que no superen aquesta prova. I no es tracta d’assenyalar si és una pel·lícula feminista o ni tan sols si és bona o dolenta. La pretensió de la prova és posar en evidència que la indústria en molt bona part està construida sobre la idea encara d’haver de satisfer majoritàriament a un públi masculí.

A Víctor li agraïm especialment la seua col·labora doncs aspirem a construir 400 colps també amb les aportacions de l’alumnat. Ell ens comentava: “a mi em sembla molt interessant, perquè molt sovint es parla dels canvis en la societat i de com s’està assolint la igualtat entre els dos sexes (i afortunadament, és així), però de tant en tant cal veure que aquest canvi no s’ha produït a tot arreu, començant per molts guions de cinema, que ignoren més de la meitat de la població mundial! Jo ara provo de fer-me les tres preguntes quan vaig al cinema i els resultats són sorprenents”. I vosaltres, què en penseu?

10 Responses to “The Bechdel Test”

1. Maria on març 10th, 2011 12:05 pm

És veritat que encara queda molt per aconseguir…i és que a molta gent se li oblida que, per damunt de tot, homes i dones, som persones, que estem de pas i que no paga la pena dedicar el temps a menysprear o desqualificar a l’altre/a, només per què no és com nosaltres…quan d’enriquidor pot arribar a ser compartir amb gent diferent!

2. asea water on març 25th, 2012 1:16 am

Find out to create himself, the article from yet another source

3. Issac Maez on abril 5th, 2012 6:03 am

Merci pour votre blog il est vraiment génial!!! Bonne continuation pour la suite

4. senna laxatives on abril 15th, 2012 12:11 pm

Utterly composed content material , regards for selective information .

5. owner of megavideo on abril 16th, 2012 5:10 am

Ryan Gilberti

6. dell studio xps 8300 review on abril 28th, 2012 10:59 pm

Rattling superb info can be found on web blog.

7. testino on maig 9th, 2012 2:04 am

Utterly written articles , appreciate it for information .

8. home remedies for gas and bloating on maig 11th, 2012 5:20 pm

Rattling fantastic info can be found on web blog.

9. Sa�dou on maig 29th, 2012 11:31 am

Mes remerciements au sujet de cet exercice. On en commanderait bien plus emmen� de cette mani�re.

10. Cinema contra la criptogínia : 400 colps on desembre 4th, 2020 8:11 am

[...] nosaltres ja rondinàvem fa temps, nou anys en concret, quan portàrem a primera plana el Test de Bechdel, una manera ben senzilla de destacar l’escassa presència femenina en la indústria [...]