II Certamen de vídeocreacions a Ca Revolta

Posted on desembre 10, 2010
Filed Under video

Dilluns vinent començarà la segona edició del Certamen de videcreacions de Ca Revolta. Des de l’organització de l’event consideren que les videocreacions han desenvolupat un potencial subversiu i democratitzador que s’adiu amb les línies d’actuació d’un centre com aquest. L’objectiu del certamen i les activitats paral·leles és difondre les diferents formes que adopta el llenguatge audiovisual en relació amb les noves tecnologies. Per això, s’han admés treballs experimentals, performances, de videodansa, animació o que trenquen les fronteres entre gèneres. Alhora amb aquest certamen volen posar en valor les videocreacions digitals fetes amb pocs recursos. Ara mateix es poden aconseguir uns resultats que fa uns anys requerien equips molt cars i complexos; podem fer obres que abans no es podien ni somiar traient tot el suc de les noves tecnologies.

Aquest últim aspecte ens ha d’interessar especialment a aquells que treballem l’audiovisual a l’àmbit educatiu doncs el visionat de peces realitzades sota aquestes premises pot servir-nos de guia per treballar noves pràctiques narratives audiovisuals amb l’alumnat. De fet, i és un tema sobre el qual hauríem de reflexionar més extensament, darrerament i especialment a partir del darrer visionat d’obres realitzades a centres educatius a l’Inquiet, pensem molt en com ens repetim en una sèrie de tics narratius (temàtics, d’estructura, de muntatge,..) dels quals pot ser no ens adonem. Hi ha la part positiva d’aprenentatge del llenguatge cinematogràfic però de segur que resultaria molt interessant, també pel propi alumnat, explorar les possibilitats creatives d’altres llenguatges més presents en la vídeocreació o el cinema experimental que no tant al cinema clàssic del qual el professorat implicat és tan deutor. Bé, què dir avui, que a l’IES Escola Gavina acabarem de veure Casablanca”. Tot i que la proposta venia d’un alumne de segon d’ESO teníem dubte sobre com els arribaria a aquestos espectadors quasi nascuts al segle XXI un clàssic com aquest. I realment estan interessats amb la pel·li de la qual ja poden percebre una capacitat narrativa realment emocionant.

6 Responses to “II Certamen de vídeocreacions a Ca Revolta”

1. handy orten imei kostenlos on març 26th, 2012 7:30 pm

The way the Mobile Cellphone Technique Functions

2. fettabsaugung bauch on abril 10th, 2012 9:53 pm

Dennoch kann ein Implantatwechsel oder eine Formkorrektur der Brust aus z.B. ästhetischen Gründen jederzeit durchgeführt werden.

3. megavideo.com movies on abril 15th, 2012 6:24 am

Handy writing

4. My Homepage on abril 19th, 2012 3:51 am

Constructive criticism is usually looked upon as becoming politically incorrect. 356128