Un dels grans clàssics al Cinema en V.O. de l’IES Escola Gavina: Casablanca

Posted on desembre 3, 2010
Filed Under centres, cinema

Canviem de registre al Cinema en V.O. de l’IES Escola Gavina motivats per la demanda de Jordi Martínez, alumne de segon d’ESO. I és que “Casablanca” era una de les pel·lícules pensades per a ser programades aquest curs. L’entusiasme de Jordi en concret i la resta d’alumnes que assisteixen a les projeccions ens ha fet no demorar cap setmana més i si el divendres passat acabàvem de veure “Tron”, avui divendres canviarem aquells primers plans futuristes pels imborrables en blanc i negre de Humphrey Bogart i Ingrid Bergman.

“Casablanca” és una pel lícula nord-americana de 1942 dirigida per Michael Curtiz. Narra un drama romàntic a la ciutat marroquina de Casablanca sota el control del govern de Vichy. La pel.lícula, basada en l’obra teatral Everybody menges to Rick’s (‘tots vénen al cafè de Rick’) de Murray Burnett i Joan Alison, està protagonitzada per Humphrey Bogart en el paper de Rick Blaine i Ingrid Bergman com Ilsa Lund. El desenvolupament de la pel·lícula es centra en el conflicte de Rick entre -fent ús de les paraules d’un dels personatges- l’amor i la virtut. És una de les pel lícules més ben valorades de la cinematografia nord-americana, guanyadora de diversos premis Oscar, incloent el de millor pel lícula el 1943.

Esperem ja que siguen les 13.55 a l’aula d’informàtica per compartir l’experiència d’alguns alumnes en veure per primera vegada un dels grans hites de la història del cinema. Emocionant.

10 Responses to “Un dels grans clàssics al Cinema en V.O. de l’IES Escola Gavina: Casablanca”

1. admin on desembre 4th, 2010 7:25 pm

Ens entren molts comentaris spam i al fer neteja per error hem eliminat el darrer comentari de Paco Raga. No és la primera vegada que ens passa; disculpeu les molèsties.

400 colps admin

2. parkave coffee on febrer 19th, 2012 2:53 am

indian lifestyle

3. Charlie Vaka on febrer 19th, 2012 5:06 pm

kladionica super sport…

4. Tricia Timinsky on abril 1st, 2012 10:37 am

Outstanding post over again! I am looking forward for more updates;)

5. Hipolito M. Wiseman on abril 5th, 2012 10:07 am

Merci pour votre blog il est vraiment génial!!! Bonne continuation pour la suite

6. Motor matic injeksi irit harga murah on maig 2nd, 2012 1:07 am

Appreciate the recommendation! Let me try it out.

7. central dalmatia on maig 2nd, 2012 9:04 pm

Sweet site, super pattern , real clean and utilise friendly .

8. Sonny Woll on maig 14th, 2012 12:35 am

Merely a smiling visitor here to share the love (:, btw outstanding style and design .

9. Roselee Beine on maig 31st, 2012 8:13 am

choreography inaugural station biography kidd exhibitor saddles november introverted

10. Gregory Despain on maig 31st, 2012 5:00 pm

Salut, merci pour ce site, on peut regarder plusieurs films et séries gratuitement , je servais toujours sur film-streaming2012.com