Iª Setmana de l’Educació en Comunicació Audiovisual

Posted on abril 29, 2010
Filed Under formació

Està clar que a Catalunya l’administració educativa i altres institucions, per un costat són més conscients de la importància del paper que els mitjans audiovisuals estan jugant en l’educació i d’altre són conseqüents amb aquest fet i porten a terme inicatives formatives, associatives i d’altra índole per tal d’afrontar el repte que suposa aquesta no tan nova situació però si més que mai innegable Només cal que llegiu els plantejaments d’aquest event.

Així, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, conjuntament amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i la Fundació “laCaixa”, organitza la I Setmana de l’Educació en Comunicació Audiovisual en l’Era Digital, adreçada a la comunitat educativa de Catalunya, amb el convenciment que formar una ciutadania crítica, culta i activa en la seua relació amb les pantalles i els llenguatges audiovisuals té una importància vital en un món on l’aparició de noves formes de comunicació digital ha transformat radicalment el panorama mediàtic i les noves formes d’accedir al coneixement. S’han programat més d’un centenar de tallers que s’impartiran de manera simultània en diverses poblacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, adreçats als alumnes de secundària. A l’enllaç podeu els treballs realitzats per l’alumnat en els diferents tallers: coneix la televisió, gravació d’una postal audiovisual, fem l’edició d’un videominut de ficció, planifiquem la mirada: storyboard i taller de cinema: creant el film (del personatge a l’inici de la pel·lícula).

Formació per a la comunitat educativa, comptant amb la participació activa de l’alumnat. Quan serem capaços per ací d’entendre que són necessàries i promoure propostes com aquesta? Pot ser nosaltres, com a membres actius de la comunitat educativa, podríem crear alternatives vàlides, tot i que siga a xicoteta escala? Qui s’anima?

8 Responses to “Iª Setmana de l’Educació en Comunicació Audiovisual”

1. guille R 3r on abril 30th, 2010 10:16 am

m’ha agradat el video de paulapé

un bes jordi

2. lluis (3r de primaria) on abril 30th, 2010 10:24 am

posa altre vídeo!! per favor!

3. guille R 3r on abril 30th, 2010 10:28 am

Jordi a nosaltres ens agradaria que posares vídeos de Bob esponja

4. de guillem.c i fabian (3 de primaria on abril 30th, 2010 10:29 am

pots ficar un video de codygo lyoko, son de clan,
    un bes Jordi.

5. freddy on abril 30th, 2010 10:33 am

Jordi pots posar vídeos de ben 10 alien fwors

6. ariadna on abril 30th, 2010 10:35 am

Els videos estan super xulis sobretot el de paulapé

una abraçada Jordi

7. daniel on abril 30th, 2010 10:43 am

El vídeo de grafitis es molt xulo
    un bes Jordí

8. admin on abril 30th, 2010 12:40 pm

Guille, Lluís, Ariadna, Guillem, Daniel i Freddy, moltes gràcies per les vostres aportacions, les tindré en compte. Tot i que en principi aquest blog va dirigit als alumnes de sundària seria molt interessant pensar i fer alguna cosa de vídeo amb vosaltres. Mireu què interessant és el taller de televisió que han fet a Escoles en Xarxa (a la finestra de la dreta).

Salutacions i esperem tornar a llegir-vos.