Segona Jornada d’Educared (2)

Posted on novembre 30, 2009
Filed Under formació

Les xarxes socials en educació

Taula rodona moderada per Manuel Campo Vidal amb Bernardo Hernández, director mundial de markèting de productes Google i Zaryn Dentzel, cofundador de Tuenti.

Manuel Campo
Faré la prèvia comentant que les xarxes socials ja són molt importants en la vida quatiodiana de moltes i moltes persones. En un moment precisament en 7 són els grans grups mediàtics que dominen la informació a nivell mundial junt a uns altres 2º de no tan de pes. Paral·lelament ha sorgit un gran capacitat de contraprogramació que es va deixar veure molt clarament per exemple després de l’atemptat de l’11 M. Obama va estar molt atent a aquest fenòmen en la seua capmanya electoral generant un lobby de ciutandans paral·lel als grans lobbies americans.

Bernardo Hernández
És urgent reflexionar sobre açò perquè mai hi ha hagut tant de desfasament entre allò que fan els alumnes en el seu dia a dia i l’escola. Sembla moltes vegades que quan entren a l’escola, entre en un túnel del temps.

Les xarxes socials són el catalitzador de la revolució digital. Per tant hem de fer que la classe siga part també d’eixe món digital. Més tenint en compte que internet transforma els camps que toca: des de la cultura a un fet com buscar casa. I açò encara no ha entrat en una escoala amb mètodes i maneres d’avaluar tradicionals. Les xarxes socials són una potent eina i caldrà redefinir els pardigmes de l’educació.

Zaryn Dentzel
Fa només 3 anys no se sabia què eren les xarxes socials. Aquestes, no són una cosa dels joves simplement, de com se relacionen, sinó que respon a un canvi brutal en la manera en que accedim, consumim i generem informació. Es xarxes socials són eines de diseminació de continguts que poden tenir molta rellevància social. Les xarxes socials com tuenti enfatizen allò que volem per contar Google només indexa continguts almenys de moment. Resulta que al voltant d’un 70% de joves de l’estat espanyol utilitza tuenti. Ah, a tuenti no deixem que google ens indexe perquè creiem en la privacitat de l’usuari.

M.C: ja li agradaria a google indexar-vos.

B.H: google vol indexar el món i el món és el món, no el món menys tuenti.

Z.D: per tant el valor no es tant la informació en sí, per això ja està google que la indexa, sinó com l’analitzes i la utilitzes.

M.C: bé el rànking en google també es pot aconseguir pagant.

B.H: no, no; per nosaltres el rànking de posicionament en google, el qual respon a moltes variàbles, és intocable i no es pot variar pagant. Altra cosa és el model publicitari d’adwords.
Per últim sí que m’agradria remarcar que sonm massa donats a aplicar paradigmes vells a situació noves, i en açò podem millorar.

8 Responses to “Segona Jornada d’Educared (2)”

1. Francesc J. Lopez on desembre 3rd, 2009 1:58 am

Jordi, molta faena, però molt interessant. Supose que, després d’unes jornades com les viscudes a Madrid, els projectes al cap se’t multipliquen, no? Divendres ens pots acabar d’explicar més detalls que segur que estem encuriosits en conéixer les conclusions en 1entretants.
    Una abraçada,
    Paco