“A fosques” guanya la Secció Inquieta (instituts)

Posted on novembre 29, 2009
Filed Under Secció Inquieta

És el que tenen els premis, només se’ls emporta un. Així que abans de res moltes felicitats a tots els participants pel premi que suposa fer curtmetratges i que el públic puga conéixer-los, cadascú amb els seus plantejaments, i gaudir-los. Dit açò, moltíssimes felicitats als alumnes de l’IES Faustí Berberà d’Alaquàs, a aquells que han participat de la realització d’“A fosques”, i com no a la seua professora Pilar Alfonso per la tasca i per aconseguir plasmar tan bé allò que pretenien. Ens va agradar molt el plantejament del curt. L’equip de realització va optar per una narrativa molt visual i per indagar en nous llenguatges. I ho varen fer amb molt de gust i saber. Enhorabona.

Escribim l’apunt des de Madrid sense gaire temps per a més. Amb tranquil·litat vos aportarem altre apunt més detallat sobre el palmarés de l’Inquiet 09.

6 Responses to ““A fosques” guanya la Secció Inquieta (instituts)”

1. Rosana on novembre 29th, 2009 1:35 pm

Gracies!
    La veritat és que ens varem sorprendre molt. Teniem la sospita del premi de seccio inquieta batxillerat i anavem, més o menys preparats.Però no ens esperàvem el del públic! I sobre tot, amb un 48% dels vots! Que ens haguesin dit entre un 15% i un 25%, val, els en traguem, però açò és massa. Per supost, molt agraïts pels vots del públic i per fixar-se en el nostre curt, que esperem haja agraït i haja complit la seua funció, transmetre alguna cosa. I també pel premi e la secció.
    Varem passar molta vergonya. Al donar les gracies em vaig equivocar i vaig dir una barbaritat, però bé. Així es quedaren amb les nostres cares. XD. Pujar dues vegades, tampoc va ajudar als nostres nervis i la nsotra vergonya.
    Ens varem sentir, fins i tot, importants. Tantes càmeres apuntant i fent fotos, i nosaltres possats en tot el mig, al centre. I després la gent felicitant-nos, i pel doblet. Jo crec que sabien qui erem per la vergonya que varem passar damunt l´escenari.
    Bé. Espere que us haja agraït, i fins altra!
    Rosana.

2. Paco Raga on novembre 29th, 2009 2:47 pm

NO, Rosana, no digueres cap barbaritat: estigueres espontània i amena. Guanyares la simpatia del públic!

3. David on novembre 29th, 2009 4:35 pm

Jo estic d’acord en tot el que ha dit la meua companya amb la particularitat de que jo no vaig dir res, vaig limitar-me a riure dels nervis que tenia.
    També volia agrair-te a tu, Jordi, tot el recolzament que ens has donat tot aquest temps i el positivisme que ens has transmet. Moltes gràcies de part meua i crec que de tots el que formem aquest curt :)

4. Francesc J. Lopez on novembre 29th, 2009 5:41 pm

Felicitats als pemiats.
    Jo estic més d’acord amb Paco Raga; ja us ho vaig dir anit. L’espontaneïtat s’agraeix en aquests tipus d’events i vosaltres estàveu vius i feliços com tocava amb el premi que havíeu rebut. Pilar també va saber estar en les dues ocasions; primer amb el record del professor que heu perdut i, després, fent-se ressò de les vostres qualitats i de la sort de tindre alumnes com vosaltres que li permeten materialitzar tan bé els seus objectius amb la vostra ajuda i la de la càmera.

Jordi, felicitats per la informació que ens anat deixant, tot i les múltiples ocupacions. Des de la distància et volíem seguir però el servidor ens entrebancava la trobada. Finalment, hui, he pogut connectar-me amb 400 colps i posar-me al dia del treball que heu fet a Madrid. He deixat la crònica de l’Inquiet en tres apunts a LLIMA: un sobre l’espectacle, un sobre l’homenatjat i l’últim dedicat a la secció Inquieta.
    Jo també he tingut problemes amb el servidor de La Comunitat i se m’han esborrat molts dels apunts que havia anat preparant en una setmana carregadeta d’esdeveniments. Eren massa llargs i no els he tornat a passar; alguns temes els he anat reformulant en els apunts de la cloenda de l’Inquiet i subscric el teu del programa de ràdio, el de la sessió de curts visionats i aquest on felicites Pilar i els alumnes de l’IES Faustí Barberà.
    Una abraçada.

5. admin on novembre 30th, 2009 1:07 am

A tots, els vostres comentaris em fan pensar que per què no podem intentar altres colaboracions. És qüestió d’idear la forma. Seguim!!

6. Pilar Alfonso on novembre 30th, 2009 1:55 pm

Hola, a tots!!!
    Quin gust llegir-vos.
    Només volia dir que per a mi “A fosques” estarà sempre lligat a “400 colps” perquè, des d’aquell primer apunt de Rosana, ací han quedat enregistrats els nostres dubtes, els nostres avanços, tantes idees que van quedar pel camí perquè no sabíem com expressar-les…, i,com diu David, ací ha quedat també la vostra capacitat(la de Jordi i la dels dos Pacos)per animar-nos i encoratjar-nos en un procés que ha estat llarg i costós.
    Jordi, no t’imagines com m’ha agradat llegir això d’una “narrativa molt visual”! Precisament, és el que els repetisc constantment als alumnes: dir amb les imatges, dir sobretot amb les imatges.
    Quant als premis, a mi me pareix que, tant si te’ls donen com si no te’ls donen, tenen un component purament aleatori, de manera que convé situar-s’hi a una prudent distància. Més encara:sincerament, vull dir-vos que, ara com ara, a mi m’alegra inclús més la vostra reacció (Jordi, Paco) en veure el curt que aquests dos premis.Gràcies. Seguim!!