Segona Jornada d’Educared (1)

Posted on novembre 28, 2009
Filed Under formació

L’escola com a lloc d’innovació
La segona jornada va començar de matí amb aquesta taula rodona en la qual varen particpar Carlos Marcelo, Pilar Rodríguez i Marian Juste. Ací vos deixem la idees més interessants que ens varen transmetre:

Carlos Marcelo
La innovació no s’improvisa, es planifica. Cal que innovem en allò que finalment acabarà afavorint l’aprenentatge dels alumnes. Hem de tenir clar que aprenem millor de manera activa, fent. Per tant és molt important que els alumnes construisquen coneixements i reflesionen sobre allò que estan fent. Açò ho anomenem coneixement intencional, que els alumnes sàpiguen per què fan allò que fan. Al mateix temps cal ser respectuosos amb els ritmes d’aprenenatge del alumnes.

És cert que canviar és complicat perquè el professorat crea fortes creències sobre allò que fa. Pensar el context de la innovació. On incorporem la innovació? Hi ha tot un context fora de l’escola que espenta i qüestiona: on està la innovació dins de les vostres parets?

Ja en el context intern de l’escola la innovació s’aconsegueix amb persones que lideren aquestos processosi animen a la resta per a treballar de manera col·laborativa. Els elements que ajuden:
- equips directius que recolzen i fomenten la innovació.
- Cultura de lideratge, un lideratge que ajude a comprendre els desafiaments i les dificultats per superar-les i açò és una cosa que qualsevol docent pot fer.

Cal tenir clar que els canvis són sostenibles en el tempps quan són profuns (Heargraves & Fink). No és un canvi profun capa a la innovació utilitzar Power-point a les aules. Les innovacions reals i les bones pràctiques han de tenir difusió. Al mateix temps cal atendre la diversitat dins el prfessorat per a que es puguen integrar diverses maneres i no hi haja un pensament monolític. Per últim cal mantenir allò bo que es fa.

Pilar Rodríguez
Escola creada el curs 08-09 i que treballa amb la integració d’alumnat sord.
Els dos pilars fonamentals de la seua pràctica educativa són la inclusió i la innovació. Innovar no solament passa per la tecnologia, és altra manera d’entendre l’alumnat i l’escola. És necessari pensar pedagogies per a la diversitat, diversitat d’alumnes i de ritmes d’aprenentatge. I s’ha de potenciar una cultura de centre valenta que admitisca que sorgeixen resistències però que aquestes no resulten paralitzadores. Els professors són els verdaders motors de la innovació. De vegades espentar cap a la innovació és espentar cap a la inseguretat, per això és important un lideratge positiu i el treball col·laboratiu en equips cohesionats. Per a complementar, és necessària una formació que facilite la reflexió sobre la pràctica educativa.

Marian Juste
De que ens serveix la tecnologia si continuem amb el mateix mètode? La formació del professorat i la seua voluntat d’aprendre han de ser constants. Per a ser mestre, no basta amb dominar la matèria que s’ensenya. És fonamental repensar la professió docent i la formació no passa per dir a la gent allò que ha de fer perquè també implica relació, afecte,…

4 Responses to “Segona Jornada d’Educared (1)”

1. Kapitalanlagerecht on febrer 18th, 2012 11:29 am

on the superb work!

2. fettabsaugen bauch kosten on març 16th, 2012 5:51 am

Bei ausgedehnter Erschlaffung muss die Vergrößerung mit einer Straffung kombiniert werden.

3. Donovan Polan on abril 1st, 2012 6:38 pm

Between me and my husband we’ve owned

4. dhgate scam on abril 6th, 2012 6:44 pm

Yong Sundeen