Secció Inquieta: tertúlia a Ràdio l’Om

Posted on novembre 26, 2009
Filed Under Secció Inquieta

Ahir de matí vàrem assistir a les projeccions de la Secció Inquieta. No només això, també tinguérem l’oportunitat de participar d’una amena i interessant tertúlia radiofònica organitzada per Ràdio l’Om. Ràdio l’OM cobreix l’event per a tota la comarca i hem d’agrair el seu interés en donar a conéixer les propostes dels centres educatius, 400 colps entre elles, i donar veu als més joves.

De les projeccions tornem a resaltar el valor que tenen per si mateix independentment de la qualitat de les peces. Trobem genial que els alumnes tinguen l’oportunitat de veure les seues produccions en pantalla gran, que puguen contrastar el seu treball amb el treball dels altres i mesurar el resultat de les seues intencions a partir de la resposta d’un públic exigent com són els propis adolescents. De nou ens varen sorprendre algunes coincidències als curtmetratges tant en temàtiques com en plantejaments narratius. Els mateixos alumnes comentaven per exemple que el tema de la mort era recurrent en almenys quatre dels curts visionats. D’altra banda i lligat també la tertúlia en la qual varen participar alumnes d’escolagavina de Picanya i de l’IES Manuel Sanchis Guarner de Silla, vàrem pensar que seria bo trobar moments i espais per al diàleg entre els alumnes.

- El curt d’Escola Gavina m’ha agradat encara que podrien millorar alguns aspectes.
- apuntava Jaume del Sanchis Guarner-.
- A mi m’agradaria que Josep em diguera en quins aspectes epnsa que podem millorar – comentava a continuació Andrea d’Escola Gavina-.
- Bé, doncs el só encara pot ser millor així com la qualitat de les imatges i el treball actoral; bé, tot açò es comú en realitat a tots els curts. -contestava Jaume-

Trobem molt necessari pensar i portar a terme iniciatives per propiciar el diàleg amb l’altre, entre l’alumnat mateix. A 400 colps continuarem treballant en aquesta línia. Sapigau que la Secció Inquieta continua amb les seues projeccions fins demà. Insistim; a tots els participants, enhorabona.

2 Responses to “Secció Inquieta: tertúlia a Ràdio l’Om”

1. Lowell Skoien on abril 1st, 2012 6:37 pm

Zune and iPod: Most people compare the Zune to the Touch,