Sessió didàctica: amb ritme curt

Posted on novembre 16, 2017 
Filed Under cinema, educació

ritme-curt

Més propostes didàctiques al voltant del cinema. Com haureu comprovat hem posat un banner permanent a les activitats didàctiques d’audiovisuals i cinematografia de l’Institut Valencià de Cultura. Tot i així la idea és continuar informant amb detall segons s’acoste cada activitat, com és el cas d’A ritme curt adreçada a alumnat d’infantil i primparia.

A partir d’una selecció de curts d’animació sense diàlegs que presenten diferents usos de la música i el so, l’activitat pretén despertar en els més xicotets la consciència de la relació entre els dos llenguatges, el del cinema i el de la música mentre gaudeixen d’una sessió lúdica interactiva. La música i el so són un element fonamental del llenguatge audiovisual. El seu valor queda sovint eclipsat per la importància de les imatges, però en el cinema aquestes solament poden completar el seu sentit si els vam sumar el que sentim. I per a açò és necessari prestar bona atenció a totes les possibilitats que la música ofereix, al ritme del que veiem, per a gaudir de l’audiovisual d’una forma més completa.

Per açò s’ha seleccionat una sèrie de curtmetratges d’animació que presenten diferents usos de la música i el so. Són curtmetratges en els quals no existeixen diàlegs verbals, la qual cosa no és molt habitual en el cinema. D’aquesta forma, el nivell sonor pansa a un primer plànol quant a importància dins de cada obra i fa ús de diferents recursos. Es comptarà amb curts en els quals el propi director de l’animació és director de la partitura, la qual cosa implica un tipus de composició global de l’obra molt interessant.

També hi haurà obres en les quals la història està ambientada en el context d’un teatre musical, en el qual es desenvolupa la trama dels personatges cantants, i que ens permet endinsar-nos en aquest tipus d’espectacles. I hi ha altres casos de major abstracció on és el so dels elements visuals el que dota de sentit a la trama, d’una manera emotiva més sensorial.

A més també es podran veure exemples de com una cançó pot representar-se en imatges animades a través del conegut format de videoclip. Exemples que permeten als xicotets gaudir d’una nova perspectiva de l’audiovisual, alhora que són conscients de com es relacionen dos llenguatges com el cinema i la música que a tots ens resulten quotidians.

didactica_ivac@gva.es | http://ivac.gva.es/ | 963 89 03 62/ 963 53 93 08

Comentaris

Leave a Reply