Memorabilis

Posted on juny 5, 2017
Filed Under centres, cinema, educació

Just quan havíem représ la publicació d’apunts, una errada en el servidor ens ha deixat fins ara sense possiblitat de continuar. Així que publicarem alguns apunts que ja haurien d’haver eixit i, tot i que perdran el valor d’actualitat més immediata pensem que paga la pena compartir-los per l’interés que ens ha suscitat. Sense dubte aquest és el cas de Memorabilis.

El Museu Valencià d’Etnologia, dependent de l’Àrea de Cultura de la Diputació de València, i l’Associació de Veïns Amics de la Malva, amb la col·laboració de la direcció i Departament d’Història de l’IES Isabel de Villena, varen presentar aquest dijous passat el projecte #MemorabilisMalva-rosa. Es tracta d’una iniciativa cultural i educativa de l’Equip 351 centrada en el repensament del passat més recent d’aquest barri marítim de la ciutat de València. #MemorabilisMalva-rosa planteja la recuperació de la memòria viva del barri de la Malva-rosa a través del treball realitzat pels alumnes d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i Batxillerat de l’IES Isabel de Villena, amb la clara intenció de comprometre i implicar als seus veïns i veïnes, a més dels agents socials en la dinamització del barri i la creació d’un relat sobre la història del mateix.

Després d’adquirir determinats coneixements envers la importància de la memòria oral en la recuperació del relat històric del barri, els alumnes d’aquest centre educatiu han realitzat tota una sèrie d’entrevistes a persones majors del barri, les quals han compartit el seu passat recent i les seues experiències en aquesta demarcació. Unes intervencions que han quedat registrades per part dels alumnes fent servir el telèfon mòbil. Posteriorment, els audiovisuals han estat allotjats a un canal de Youtube, pel que els materials resulten de domini públic. A més, amb aquests vídeos s’ha produït un documental, el qual es va presentar en l’acte de dijous 1 de juny a l’IES Isabel de Villena. En el projecte #MemorabilisMalva-rosa han participat 61 alumnes d’ESO i Batxillerat de l’IES Isabel de Villena, els quals han estat instruïts per quatre professors del centre per a la realització d’un total de 13 entrevistes. I si voleu ampliar enara un poc més la informació podeu anar al següent enllaç.