Això no és un tutorial

Posted on juny 8, 2017
Filed Under cinema, educació

D’entre allò que més ens satisfà com a plataforma, hi és publicar treballs audiovisuals realitzats a escoles i instituts com en l’apunt anterior. I encara més si són els responsables que es posen en contacte amb nosaltres per compartir el seu treball, com és el cas que ens ocupa hui. A Jaume Martín el vàrem conéixer en la darrera edició del Mirem i fem cinema en el marc de la MICE i de seguida ens va transmetre el seu entusiasme per l’audiovisual com a eina pedagògica. Ara ens fa arribar l’enllaç al darrer treball i unes línies explicatives senzilles però que encoratgen.

Els alumnes de 6è de primària de l’escola Sant Josep Oriol fan un tutorial de llenguatge cinematogràfic deixant clar i català que No és un tutorial a l’ús. Es tracta de contraposar l’actitud dels típic Tutorials amb la comunicació senzilla i serena de coneixements sobre cinema. Això enfronta els alumnes a explicar, de forma clara i entenidora, parts tècniques del cinema així com la seva intencionalitat de transmissió de missatges

En primera persona Jaume ens conta: ‘A la nostra petita escola, els alumnes de 6è cada any fan un projecte que és l’elaboració d’una pel·lícula com ja ho fan moltes- però no suficients- escoles de Catalunya, País Valencià i les Illes. Aquest any el tema ha estat el llenguatge cinematogràfic. Sóc un convençut de la utilitat del cinema com eina competencial i de gran vàlua a l’escola. També crec necessària l’alfabetització responsable i crítica dels nostres nens i nenes en el llenguatge audiovisual. N’estic tan orgullòs de la feina tant de guió com actoral dels meus alumnes que no puc estar-me de voler-ho compartir’.