El planeta del futur

Posted on març 20, 2017
Filed Under cinema, educació, video

ice-sheet

De nou una proposta que pot engrescar l’alumnat de diferents etapes a treballar amb audiovisual un tema gens lleuger però que ens afecta a tots. Després de la fi del món és l’exposició sobre el canvi climàtic que el CCCB inaugurarà la tardor del 2017. L’exposició planteja que després de dos segles d’intervenció radical de l’home sobre els sistemes naturals de la Terra –era geològica coneguda com a Antropocè- s’avé la fi de la nostra civilització tal com l’hem coneguda. El segle XXI ens té reservat el repte col·lectiu més gran de la història de la humanitat: una economia sense emissions. Tal desafiament no només suposa renunciar als combustibles fòssils – font de desenvolupament i riquesa més important de la història de la humanitat – sinó repensar el model productiu i el ‘modus vivendi’ dels darrers dos-cents anys.

És per això que el CCCB Educació fa una crida a les escoles animant-les a presentar un curt d’animació de nom El planeta del futur on es reflexione sobre com serà el món de la segona meitat del segle XXI. Es tracta d’un exercici d’imaginació en què caldrà repensar temes tan complexos i rellevants com la cadena alimentària, el disseny de les ciutats i les llars, el transport, la natalitat i la noció del progrés que, fins a dia d’avui, ha estat vinculada a la idea de creixement.

Qui pot participar?
Hi poden participar grups d’estudiants de Primària, Secundària o Batxillerat amb un professor o docent responsable.
Els vídeos han d’anar signats amb el nom de l’escola, el nivell/curs escolar, els noms dels alumnes i del docent.

Quan i on?
Hi ha dos períodes de presentació dels vídeos:
_ Primera convocatòria:  finalitzarà el dia  20 de febrer de 2017. Els curtmetratges  seran susceptibles d’exposar-se en un acte de Kosmopolis i en un acte de l’exposició Després de la fi del món.
_ Segona convocatòria: finalitzarà el 20 de juny de 2017. Els curtmetratges seleccionats es podran veure en un acte de l’exposició Després de la fi del món.

Els vídeos es poden enviar per Wetransfer a: seducatiu@cccb.org. En el correu s’ha d’especificar:

Nom de l’escola o institut
Títol del curtmetratge
Contacte del professor/a (email)

Com han de ser els vídeos?
Durada: han de ser peces audiovisuals d’una durada màxima de 2 minuts (si la durada és més llarga no es garanteix la seua projecció el dia de la mostra).
Contingut: entorn als temes que planteja l’exposició Després de la fi del món.
Tècniques i format del vídeo:  per realitzar els vídeos es poden utilitzar les  tècniques de cinema experimental que trobareu recollides a l’apartat de documentació del següent enllaç amb el nom  Xcèntric. El cinema del CCCB. Entre altres, es menciona la tècnica del Stop-motion a través de la pixalació o el cut out i el found footage.

Què passa amb els vídeos?
Tots els vídeos rebuts són susceptibles d’integrar-se dins el web CCCB Educació, web Xcèntric, arxiu CCCB, web CCCB, Vimeo i comunicacions públiques de projectes CCCB. Els vídeos presentats a la convocatòria del 20 de febrer seran projectats en un acte públic de Kosmopolis. Els vídeos presentats a la convocatòria de juny, juntament amb els presentats a la convocatòria de febrer, passaran un procés de selecció i els finalistes s’exposaran en un acte de l’exposició Després de la fi del món.  S’avisarà a totes les escoles participants amb suficient antelació.

Si voleu consultar recursos educatius vinculats al fenomen del canvi climàtic, no us oblideu de consultar aquesta publicació del CCCB Educació.

Save