Wild&free cinema 2018

wild-free-cinema-18

Wild & free cinema pretén sembrar la passió dels més joves pel cinema, ja que són un públic amb particulars necessitats culturals i emocionals; desenvolupar una actitud crítica respecte als pensaments i valors que les imatges transmeten, afavorir les circunstàncies òptimes per al contacte dels joves amb l’obra audiovisual; recolzar el cinema independent, d’autor, compromès, que no forma part dels circuits majoritaris i que dóna cabuda a una altra mirada, que ens ensenya i ens mostra la diversitat cinematogràfica; promoure la creativitat en la resolució de conflictes i mostrar diferents mirades de la forma d’entendre la vida; conscienciar del seu interès a introduir-ho com a forma d’ensenyament de matèries educatives, ja que és un llenguatge primordial per als joves; mostrar que l’entreteniment i la qualitat són compatibles; fomentar especialment el coneixement del nostre cinema, de la nostra cultura europea, descobrir que el cinema europeu i el cinema d’autor poden ser fascinants i fomentar l’ús del valencià i altres llengües europees.

Basat en el concepte d’ alfabetizació audiovisual és un programa dirigit a joves de 12 a 18 anys, es tracta de projeccions matinals gratuïtes per a grups concertats de centres educatius. El plantejament inicial és la realització de dos passes en les sessions matinals: una a les 09.15h. i una altra als 12.00h., depenent de si es completa o no l’aforament de la sala eixe dia. Cada projecció es farà amb la presentació i el col·loqui posterior a càrrec d’un expert, i acompanyada d’una guia pedagògica per a treballar abans i després del visionat. Les sessions tindran lloc en la Sala d’Actes de l’IVAM (C/ Guillem de Castro, 118, 46003 València). Tot el cicle de pel·lícules que es projectarà en versió original convenientment subtitulades.

Per això a tots aquells interessats a assistir,  cal enviar a cidoncha.cultura@gmail.com la següent informació:

1. Nom del Centre.
2. Nom professor/a de contacte, e-mail, núm. de telèfon i matèria que imparteix.
3. Dia de la Sessió interessada a acudir i hora.
4. Nombre d’alumnes per classe (Si hi ha més d’una classe) i número total.
5. Edat mitjana dels alumnes.

Una vegada ens remeteu aquestes dades, se vos enviarà un mail de confirmació per a la per a la vostra assistència. Encara que la programació s’enviarà després de les vacances de Nadal, és oportú reservar amb antelació, ja que l’áforament és limitat.