Wild & free cinema 2017

wild-free-cinema-17

El debat ve servit de fa temps i es va posar en primer pla al darrer Mirem i fem cinema. En qui deleguem l’educació audiovisual del nostre alumnat? Donat el buit estructural, soregeixen les propostes. És el cas del cicle Wild & free cinema del qual nosaltres mateix participàrem el curs passat en la seua primera edició.

L’objectiu no és altre que acostar el millor cine independent actual als joves de 12 a 18 anys amb el propòsit de potenciar la comprensió lectora del llenguatge audiovisual basat en els fonaments de l’alfabetització mediàtica. I per això han programat un acurat cicle de tres jornades matinals en el l’IVAM de València dirigides a grups escolars concertats prèviament. En aquestes matinals es projectaran pel·lícules en V.O. subtitulades al valencià, acompanyades d’una presentació i un col·loqui posterior amb el mateix alumnat a càrrec d’una persona especialitzada. També en aquesta segona edició, per enriquir el visionat i la reflexió, es posen a l’abast dels participants i de públic en general unes guies didàctiques elaboardes expressament. El títols triats estan avalats per la crítica i pels millors festivals internacionals.

Wild & free cinema pretén sembrar la passió dels més joves pel cinema, ja que són un públic amb particulars necessitats culturals i emocionals; desenvolupar una actitud crítica respecte als pensaments i valors que les imatges transmeten, afavorir les circunstàncies òptimes per al contacte dels joves amb l’obra audiovisual; recolzar el cinema independent, d’autor, compromès, que no forma part dels circuits majoritaris i que dóna cabuda a una altra mirada, que ens ensenya i ens mostra la diversitat cinematogràfica; promoure la creativitat en la resolució de conflictes i mostrar diferents mirades de la forma d’entendre la vida; conscienciar del seu interès a introduir-ho com a forma d’ensenyament de matèries educatives, ja que és un llenguatge primordial per als joves; mostrar que l’entreteniment i la qualitat són compatibles; fomentar especialment el coneixement del nostre cinema, de la nostra cultura europea, descobrir que el cinema europeu i el cinema d’autor poden ser fascinants i fomentar l’ús del valencià i altres llengües europees.

El cicle tindrà lloc des de hui mateix fins dijous. Sí, publiquem una mica tard però si més perquè aquells centres que no l’heu rebuda per mail en siga coneixedors.

Save

Tornem el 25

milotxes

Havíem parat abans de parar i ja no publicàvem dies abans de vacances. Així que només tres línies per dir que tornarem el 25 i que açò va com els catxirulos, de vegades som a dalt d’altres baixem. D’allò que queda, bones vacances de pasqua.