Bones festes

bon_nadal_14

fic-cat 2017

fic-cat-17-b

El FIC-CAT · Festival Internacional de Cinema en Català Costa Daurada, conscient de l’entorn d’imatges i de tecnologia en que es mouen els joves, s’ha proposat, en la seua 10a edició, potenciar de nou accions educatives amb l’alumnat i el professorat dels centres docents per tal de promoure l’aprenentatge i l’ús dels codis del llenguatge audiovisual i multimèdia.

Per tal d’aconseguir la participació real i efectiva dels centres docents, d’anar incorporant en el currículum de l’alumnat competències en comunicació audiovisual i, també, amb l’objectiu de crear un públic potencial jove que estiga interessat en el visionat de realitzacions amb formats poc usuals, el FIC-CAT 2017 ha previst la participació via:

La presentació de produccions audiovisuals a competició en els terminis establerts a les bases dins de la categoria centres educatius. Aquesta modalitat s’adreça exclusivament a l’alumnat d’infantil, de primària i de secundària, en qualsevol gènere i format, a títol individual o col·lectiu, en el benentès que caldrà el vistiplau del centre i la responsabilitat d’un professor o professora que n’haja fet el seguiment. La producció tindrà una durada màxima de 15’, s’ha de presentar abans del 24 de març de 2017 i ha d’haver estat elaborada pels i per les alumnes i/o amb la seua participació. S’atorgaran 500 € i el trofeu FIC-CAT al centre que resulte guanyador.

Les bases generals de participació, el formulari d’inscripció i tota la informació sobre el Festival poden consultar-se al web.

http://www.fic-cat.cat

Save

Save

Save

Las millors fotos de National Geographic del 2016

netional-geohrafic-16

Un dels símptomes evidents de que som a tocar de la fi d’any, és la publicació de resums i seleccions d’allò que en molts àmbits ha sigut el més significatiu. Un examen ocular a l’Índia, de Brent Stirton, és una de les cinquanta-dues fotografies més bones publicades enguany segons la revista National Geographic, d’entre les 2.290.255 fotografies de 107 reportatges arreplegades. Com és habitual en la publicació, una gran part són sobre el món animal, però també n’hi ha sobre patrimoni arquitectònic, astronautes i indústria.

National Geogràfic

Curt Creixent, trobades del cinema breu

curtcreixent-16

Curt creixent és una trobada sobre el curtmetratge i la seua difusió en l’àmbit del nostre territori. Enguany dediquem la segona edició a parlar de les possibilitats educatives dels curts. Enguany, la segona edició de la jornada Curt Creixent es dedicarà als usos i possibilitats educatives dels curts. Entenen que són un format audiovisual ideal per a l’ensenyament del cinema i d’altres continguts: la seua durada permet tenir més temps de debat en una sessió; a més, hi ha una gran quantitat i varietat de curts que es produeixen cada any (només cal saber com trobar-los).

Són molts els mestres i educadors que utilitzen els curts a classe i també els festivals i espais culturals que els programen en activitats formatives. Per això en Curt Creixent volem compartir les experiències de docents i professionals del cinema, intercanviar recursos i crear sinèrgies per a promoure la innovació educativa al nostre territori. I també fer valer el nostre sector audiovisual, que té un enorme potencial creatiu i de difusió a través dels curts.

De matí, es celebrarà la trobada de debats amb educadors, festivals, programadors i gestors culturals. Tots els professionals docents i audiovisuals están convidats a venir i participar en una sessió dedicada a les maneres de compartir i difondre els curts en les aules i en altres espais. De vesprada farem dues sessions obertes al públic per a conéixer de primera mà experiències didàctiques amb curts. Primerament, els educadors presentaran els seus projectes i, després, els festivals de cinema mostraran alguns dels curts amb possibilitats didàctiques més destacats. Vine a descobrir-los!

Programa

Trobada per a professionals (amb inscripció*)

*Cal inscriure’s enviant el nom i el centre o professió al correu curtcreixent@gmail.com. A més, tots els docents poden obtenir certificat oficial d’assistència del CEFIRE de Torrent inscribint-se ací

09.30-10.00 _ Presentació de la jornada a càrrec dels organitzadors: CulturArts-IVAC, MuVIM i Some Like It Short.
10.00-11.30 _ Sessió 1: Festivals i altres pantalles amb curts com a espais per a l’educació no formal.
11.30-11.45 _ Descans
11.45-13.15 _ Sessió 2: L’ús del curtmetratge com a recurs educatiu a les aules, des d’Infantil a la universitat i més enllà.
13.15-14.00 _ Resum i propostes d’intercanvi i seguiment

Sessions obertes a tots els públics

16.00-18.00 _ Presentació d’experiències didàctiques amb curts a càrrec dels educadors
18.00-20.00 _ Sessió especial de curts educatius de festivals de cinema valencians*

*A càrrec dels programadors de CortoComenius, Trobada Audiovisual de Joves, MICE, Festival Totó i Humans Fest.

http://curtcreixent.org/

Presentació del web Cinema Processual

cinema-processual

Hui divendres 9 de desembre, a les 19.00h, a la Fundació La Posta, es presenta el web de Cinema Processual. Miguel Ángel Baixauli presentarà aquest projecte, lloc de publicació de textos teòrics i fragments fílmics, en el qual presenta també el seu últim film en procés, Veure no és parlar (2016). L’acte comptarà amb l’assistència de Miguel Morey, Carmen Pardo, Vicente Ponce i María José Martínez de Pisón.

Tal i com explica el mateix Baixauli a partir de la premisa de Gilles Deleuze per la qual La imatge no és un objecte, sinó un procés, el cinema processual es produeix en l’articulació, la composició i el muntatge dels processos fílmics amb altres processos socials i de coneixement. Com a dispositiu de recerca sobre els propis processos fílmics i sobre les possibilitats i transformacions del medi, el cinema processual és un cinema-assaig. Aquesta reflexió del medi sobre si s’articula, però, amb altres processos d’investigació en camps heterogenis; però no ho fa utilitzant el cinematògraf com una eina externa a aquests camps diversos (amb un paper d’il·lustració o representació audiovisual que opera des de l’exterior dels mateixos) sinó que s’articula amb ells des de l’interior d’aquests altres processos d’investigació, component directament amb les seues formes i procediments en tant que dispositiu incorporat d’escriptura, de pensament i d’expressió.

Aula cinema al cole

aulacinemalcole

En començar el nou any i amb la mirada posada en una nova edició de la MICE · Mostra Internacional de Cinema Educatiu de València, començarem la nsotra roda de contactes amb aquells centres que fem cinema per tal de donar a conéixer els processos de creació audiovisual que hi ha al darrere de les produccions que després hi veurem a la mostra. En bona mesura és el nostre objectiu, crear xarxa i sinèrgies entre centres. És per açò també que hui portem el bloc d’un centre que darrerament ve realitzant una intensa i atractiva tasca en cinema educatiu: aulacinemalcole del CEIP Santa Bàrbera de Benifaió.

Tal i com conten, el currículum actual i les inquietuts que mostren els alumnes els ha portat a utilitzar la ferramenta audiovisual com a eina d’enseyament/aprenentatge indiscutiblement integradora i motivadora. Primer amb grups reduïts d’educació especial, vren començar a practicar la dramatització. Després a gravar allò que feien. I així, a poc a poc, han pogut experimentar amb aquest llenguatge artístic amb la resta d’alumnes per integrar i apropar el món de la cultura i l’art a la seua escola. Si a més a més sumen diverses pel·lícules que al llarg d’aquestos quatre anys han fet gaudir a alumnes, mestres i pares, tenen un camí ben iniciat. ‘Hem començat a fer cine i estem alucinats dels resultats’, declaren, i nosaltres vos recomanem que no deixeu de fer una ullada i conéixer el seu projecte al qual a més han de sumar que enguany seran precisament, subseu de la MICE.

http://alucinemalcole.blogspot.com.es/