Nova trobada del professorat per l’audiovisual

filmoteca

La continuïtat dóna sentit a accions que inicialment poden resultar ben engrescadores però que si no es sostenen en el temps, acaben per ser ineficaces. I sembla que aquells que fem audiovisuals escoles i insituts podem pensar que, com a grup, comencem a prendre forma en el temps. D esprés de la trobada d’educació audiovisual del dia 10 de febrer i la reunió del 26 de febrer al Mirem i fem Cinema de la MICE , des del Servei d’Innovació de la Conselleria d’Educació volen continuar en contacte amb nosaltres.

Per això, han organitzat una reunió en la qual Raquel Zapater i Carmen Losada de la Filmoteca (CulturArts IVAC), comentaran diverses iniciatives d’interés:

. la programació didáctica de CULTURARTS.
. el centre de documentació.
. l’arxiu fílmic.
. el site FestiMapp http://ivac.gva.es/foment/festimapp/mapa
. el Projecte Menuda Filmo (cicle, Guies didàctiques, web didáctica audiovisual interactiva i col·laborativa)
. Cinema Jove
. model autorització drets d’imatge.
. altres informacions al voltant de l’educació audiovisual.

També podrem visionar el curts guanyadors de la MICE i el Sambori MICE. Tot plegat una nova ocasió per comentar altres propostes de l’educació audiovisual. Es prega confirmar assistència a través de Ma Josep Soriano soriano_maresc@gva.es.

dilluns 11 d’abril | Teatre Cinema Rialto, Plaça de l’Ajuntament, 17 |  17.00 a 20.00 h.

Mirar i educar críticament: participació amb comunicacions

objectiu

Aquest estiu la revista digital AulaMèdia · Educació en Comunicació organitza entre el 4 i el 7 de juliol de 2016 una nova edició de les Jornades d’Educació
en Comunicació sota el títol Mirar i educar críticament (Col·legi de Periodistes de Catalunya. Rambla de Catalunya, 10, principal. Barcelona). Si voleu presentar alguna comunicació a les jornades d’enguany primerament heu d’emplenar el formulari en el següent enllaç  http://www.aulamedia.org/2016/comunicacions/ El plaç finalitza 23 de març i els temes de les comunicacions han d’estar lligats a:

· Educació en Comunicació Audiovisual en general
· Producció audiovisual escolar
· Anàlisi crítica de continguts mediàtics (informatius, publicitat, sèries…)
· Utilització didàctica dels mitjans audiovisuals

A partir d’ací i en unes setmanes es comunicarà si les propostes de comunicació estan acceptades o no.

cinemawildandfree, també concurs d’instagram

cinemawildandfree_instagram

Cinema Wild &Free és un programa audiovisual dirigit a joves de 14 a 25 anys basat en el concepte d’alfabetització mediàtica, que se celebrarà en el Centre Cultural Les Naus de València del 27 al 30 d’abril de 2016. Al voltant d’aquest programa i per enriquir-lo es presenta el concurs wild&free films amb la I Edició de Cinema, Wild&Free. 
Podeu participar presentant els vostres mini-films Wild&free en Instagram representant la temàtica de les pel·lícules presentades en la programació. Setmana a setmana vos anirem dient els temes a tractar i els tres vídeos de 15 segons amb més “like” es portaran una càmera esportiva Qumox!!!
Animeu-vos a participar.
 Les bases de participació són molt senzilles:

1) Participació
Poden participar en el concurs joves d’entre 14 i 25 anys de qualsevol nacionalitat amb inquietuds creatives relacionades amb el món audiovisual.
Només has de pujar el teu curt a Instagram etiquetant a #cinemawild&free i aconseguir el nombre més gran de “like” possible… a per ells! 
El termini comença l’1 de Febrer i finalitza el diumenge 24 d’Abril 2016.

2) Característiques dels treballs a concurs
Han de tindre una durada màxima de 15 segons (el màxim admés en Instagram)
. Han de ser inèdits i originals i tindre un títol associat a una de les 6 pel·lícules que presenten en la programació de Cinema wild&free.
 No s’acceptaran vídeos amb imatges que siguen violentes, denigrants, vexatòries o insultants, o que per qualsevol motiu no inherent a la narració, puguen ser de mal gust. L’organització del certamen es reserva el dret a no incorporar al mateix aquells curtmetratges que puguen atemptar contra els drets humans. Cada autor pot presentar tants curtmetratges com vulga. L’autor o autors són els únics responsables de la pel·lícula i de tot el que en ella s’incloga, tant les entitats organitzadores com les col·laboradores declinen tota responsabilitat legal sobre el seu contingut.
 Els actors participants no poden ser professionals.

3) Publicitat dels curtmetratges rebuts
Per a tots els mini-films de W&F, els organitzadors podran publicitar (totalment o parcialment) els mini-films rebuts en qualsevol mitjà de comunicació / xarxa social que creguen convenient.
 L’anterior implica la cessió dels drets del mini-film a Loopita Cultura (organitzadora de Cinema Wild&Free). En cap cas, la difusió es farà amb fins comercials. L’organització del certamen es reserva el dret a mantindre en la seua pàgina web el temps que considere oportú.

4) Criteris de valoració
Guanyaran el concurs els tres mini-films amb més “like” en Instagram.
L’organització es reserva el dret d’admissió i de premiar d’aquells minifilm que incomplisquen la normativa cívica exposada en paràgraf anterior.

5) Guanyadors del certamen
Els noms dels premiats es farà públic en Instagram la mateixa setmana del 25 d’abril.
 El premi consistix en una Càmera Full HD Qumox per a cada un dels tres vídeos més votats.
 Els treballs guanyadors es projectaran en l’entrega dels premis el dissabte 30 abril de 2016 en Las Naves, així com es penjaràn en la web i xarxes socials de les entitats organitzadores. L’assistència dels guanyadors del premi és obligatòria. La comunicació dels premis es realitzarà a través del mateix Instagram. En el cas d’avís a les persones guanyadores i que tarden més de 24 hores a posar-se en contacte amb l’organització, el premi passarà automàticament al següent amb més “like”, i així successivament.

La participació en el concurs suposa l’acceptació d’estes bases.
cinemawildandfree.com

Nous formats, noves maneres?

Per no perdre el pols de la publicació després de tanta recent activitat, recuperem un parell d’apunts publicats a Vilaweb. Tots dos tenen relació i a m´s ens fa pensar que bé poden servir de referent per pensar els nous formats i animar l’alumnat a participar del Concurs Instagram del Wild&FreeCinema.

Gràcies al nou canal de distribució i visualització que és internet, les sèries televisives experimenten aquests últims anys un renaixement. A aquest fenomen, s’hi ha volgut afegir ara la xarxa de fotografia Instagram, aprofitant que els usuaris ara tenen l’opció de penjar-hi també vídeos breus. ‘Shield 5‘ és el nom d’una nova minisèrie de vint-i-vuit capítols, de quinze segons cadascun, que s’ha estrenat aquesta setmana a la xarxa social propietat de Facebook. Cada dia del mes de febrer s’ofereix al compte @shieldfive un microcapítol d’aquest ‘thriller’ ideat i dirigit per Anthony Wilcox, i protagonitzat per l’actor Christian Cooke, que hi encarna un conductor de vehicle blindat arrestat per un robatori de diamants. A la sèrie, també hi participa el cantant anglès Elliot Gleave, més conegut musicalment per Example.

Durant el mes de febrer s’ha pogut seguir per la xarxa de fotografia social Instagram la sèrie ‘Shield 5‘, a raó d’un microcapítol de pocs segons cada dia. En un pas més que demostra tant les possibilitats cinematogràfiques com creatives de les xarxes socials, ara s’acaba de llançar el primer curt nascut a Reddit, el fòrum d’internet més gran del món. Es diu ‘Pretty Little Miss‘ i es tracta d’un film de terror amb autostopista i molta foscor inclosos. La gran característica del curt és que tot plegat s’ha concebut i escrit col·laborativament en línia, des d’un fil de Reddit. La idea de partida, llançada fa set mesos per l’usuari MistressRed, era la següent: què passaria si un assassí en sèrie que mata autostopistes fes pujar al cotxe un assassí en sèrie que mata els conductors que s’aturen? El resultat el podeu veure dalt.

Vuit_metratges

sofia_castañon

De la tercera edició del Mirem i fem cinema vàrem treure aspectes ben positius els quals tenim pendent comentar amb detall. Un d’ells té a veure amb anar conslidant el nostre objectiu de ser un espai de construcció col·lectiva en el qual persones i institucions s’animen a comunicar propostes que ens poden resultar ben interessants a aquells que ens dediquem a l’educació audiovisual. Com és el cas; la nostra companya Raquel Zapater del servei de documentació de la Filmoteca Valenciana ens envia la nota d’una activitat a tenir ben present de cara a la celebració, la setmana vinent, del dia de la dona.

Vuit_metratges és una activitat lúdica que genera un espai de reflexió en torn a quatre curtmetratges que reflecteixen, des de diferents angles, les barreres socials, familiars, o profesionals a les quals s’enfronta una societat per a construir igualtat. El 8 de març és la data en què celebrem el Día Internacional de les Dones i reclamem la igualtat de drets  i oportunitats per a les dones. El cinema ens ajuda a construir el món i al mateis temps és el seu reflex, d’ací la importància de formar espectadores i espectadors, dotant-los de les eines necessàries per a desenvolupar el seu propi criteri. Per fer les inscripcions (aforament limitat) podeu escriure un mail a losada_carkun@gva.es o telefonar al 963 539 308. Els curtmetartge que es projectaran són:

Diana En La Red (Cristina Linares)
Superhéroes (Natxo Alapont i Abdelatif Hwidar)
Hechos Son Amores (Carlos Crespo)
Se Dice Poeta (Sofía Castañón) [imatge]

8 de març | 10.00 h. | Sala Lluís G. Berlanga · Edifici Rialto ·  Pça. Ajuntament 17- 4a

Ovni 2016: la frontera com a centre

ovni_16_a

De certàmens i festivals de cinema, vídeo i arts visuals en general n’hi ha molts. Sovint els enllacem via banner a les columnes laterals i rarament portem a portada algun en concret. Però en aquesta ocasió volem detindre’ns en un en particular per la senzilla raó de que posa al nostre abast un rebost de peces, moltes de les quals ben poden ser utilitzades amb els nostres alumnes i en diferents àrees temàtiques.

Els Arxius de l’Observatori tenen un caràcter intencional i temàtic: facilitar una crítica de la cultura i la societat contemporànies utilitzant diferents estratègies: vídeo art, documental independent, arqueologia dels mass mèdia. Recullen tota una constel·lació de treballs dispars, el seu denominador comú és la lliure expressió i reflexió sobre les pors i els plaers individuals i col·lectius; construint en conjunt una visió de múltiples facetes, milers de petits ulls, que aprofundeixen i exploren el nostre món, o anuncien d’altres possibles. Un discurs on els principals valors del qual són la heterogeneïtat, la contradicció, i la subjectivitat des del qual es realitza. Per si sol un revulsiu a la clonació i repetició dels mass mèdia corporatius.

Del 2 al 6 de març, l’OVNI · Observatori de Vídeo No Identificat, explora mitjançant l’audiovisual en una temàtica d’incòmoda actualitat. La frontera tendeix a expandir-se: explosiona en subcontractes en tercers països i implosiona en fronteres interiors, en dispositius de control, en detencions i desaparicions…; és a dir, tendeix a ocupar la totalitat del sistema i a esdevenir-ne centre. A l’ombra de la frontera com a sistema – allà on el control es troba fora de control, es crea el prototip d’una societat totalitària.

Respecte al tema de la migració existeixen una sèrie d’oblits decisius, que no només en dificulten una reflexió en profunditat sinó que n’alimenten visions excloents. El primer dels quals és l’oblit colonial – l’estreta connexió entre la migració, la colonialitat i la seua mutació global. El segon prové de limitar qualsevol reflexió sobre la migració a l’aspecte polític, policial, econòmic, demogràfic i humanitari… però rares vegades en termes de coneixement i saviesa; dels quals n’estem veritablement necessitats. Un tercer oblit consisteix en aplicar a les persones l’etiqueta “immigrant”, construint el seu  imaginari corresponent, i tancar-les dins… sense re(cor)dar que en realitat tot i totes migrem entre territoris, espais, temps i coneixement.

Si no podrem acostar-nos a l’OVNI en les dates oportunes, seguirem des de la distància la seua trajectoria si més no suggerent i reveladora.