Aporue!

Contents, més que contents; piulàvem per raons òbivies diumenge a última hora de la nit. I encara més, de contents, en rebre al dia següent aquest apunt de la ma de la responsable del treball, Carmen Maria, professora a l’iES Lluís Vives de València.

Emilio Martí ha dirigit un super taller d’animació que ha durat així com uns 5 messos, en que els alumnes han treballat segons els venia bé, vull dir, hem treballat a diferents ritmes per tal de poder donar eixida als currículums i les programacions sense problema.Els nostres socis europeus també han treballat en la pel·li durant els tallers que van fer en març, durant els dies que van estar a València. Aquesta pel·li és un conjunt de micropel·lícules, petites unitats narratives construïdes per diferents equips d’alumnes de batxillerat d’arts, totes amb l’objectiu de donar forma al fet de contar el punt de vista de la nostra escola dins d’un projecte europeu Comenius d’intercanvi escolar: Young Artists in Emergency, criticart.

Pot ser amb 15 minuts ens haja quedat un poquet llarga, pot ser hi ha algunes escenes de tipus vídeo-documental que es podrien retallar. Però ara mateix el producte que tenim és aquest. Ah, i estem inmersses, la meua companya de departament Ana Sáenz Aliaga i jo, en altre projecte de dinamització de l’audiovisual, el II concurs de stop-motion al Lluís Vives, que conta amb el suport econòmic de l’AMPA i amb professionals del món de l’animació com Pablo Llorens, Borja Flors (Clay Animation), o professorat de BB.AA. que es dediquen a aquest àmbit. En un parell de setmanes tindrem els guanyadors i vos informarem puntualment.

I si sóu d’altres centres i esteu immersos en finalitzar treballs audiovisuals, no dubteu en compratir-ho!

Curs Cinema i entorns educatius

cinema_educatiu

En tant de temps que portem actius, és la primera vegada que deixem passar tants dies entre la publocació d’un apunt i el següent. Hem baixat en ritme per qüestions de saturació en altres aspectes. Però ens agrada comprovar que sempre hi ha qui continua actiu en allò que nosaltres anomenem la intersecció entre el cinema i l’educació. I companys com Josep Arbiol o Paula Jardón som sempre figures presents. Ara reprenem el protagonisme amb un curs de fomació força interessant que donarà compte d’açò conegut com cinema educatiu.

Cinema i entorns educatius. La participació en xarxa del professorat i l’alumnat tindrà lloc els dies 20 i 21 de juliol de 2015 dins del marc de la Universitat d’Estiu de Gandia. El curs l’imparteix professorat de l’ICIE, entitat col·laboradora de la UEG, i compta amb la participació de Josep Arbiol, fundador i director de la MICE · Mostra Internacional de Cinema Educatiu. Vaurem la manera d’estar presents.

Dilluns 20 de juliol
De 9.30 a 13.00 h:
El cinema i els usos pedagògics dels audiovisuals per a les iniciatives d’alumnat i professorat al món educatiu
Paula Jardón. Professora de Didàctica i Organització Escolar i Vicegana de la Facultat de Filosofia i C. de l’Educació. Universitat de València.
De 13.00 a 14.30 h:
La producció de cinema als centres educatius i la seua difusió a través de la MICE
Josep Arbiol Carmen. Director de la MICE
De 16.00 a 18.00 h:
La producció de cinema als centres educatius i la seua difusió a través de la MICE
Josep Arbiol Carmen. Director de la MICE

Dimarts 21 de juliol
De 9.30 a 12.00 h:
El cinema infantil com a eina de canvi en l’educació
M. Amparo Alonso Sanz. Àrea de Didàctica de l’Expressió Plàstica. UV
De 12.00 a 14.30 h:
De com ens acosta el cinema als entorns de l’ensenyament. Pràctiques participatives
Ricard Huerta. Director de l’Institut de Creativitat i Innovacions Educatives. UV

http://www.fundacio.es/cursos/ver_curso.asp?id=1439

#projectehorta: bloc, festa i punt

projectehorta

No és el primer apunt que li dediquem a #projectehorta i ja hem explicat que sota aquest hashtag s’han canalitzat moltes de les propostes pedagògiques d’aquest curs a escolagavina. Des d’ací sempre hem fet un especial seguiment als treballs que han fet servir l’audiovisual com a eina. És per això que tornem a posar la mirada en el projecte doncs, ara que arriba al seu punt final, estrena un nou bloc que serà arxiu i mostra d’aquestos.

Hi ha projectes de les àrees de plàstica, llengua, socials o ètica i els treballs estan íntegrament realitzat pels alumnes sota les directrius dels mestres. Hi ha obres ingenioses i d’altres que resolen intel·ligentment les pautes indicades però tots bé poden ser model de treball per a altres centres. A l’enllaç podeu accedir al blog i fer una passejada per la galeria de treballs que a poc a poc va completant-se.

http://projectehorta.blogspot.com.es/

Vídeomat en primera persona

Les darreres setmanes els curs de tercer ha estat treballant per a un projecte anomenat VideoMat. Aquest constistia en fer un vídeo relacionat amb la matemàtiques (i es feia a l’àreea de mates, clar). Nosaltres vaam decidir de fer el vídeo de les successios, ja que era el tema que estàvem estudiant. Ens vam dividir en grups i cadascú va triar un tema el qual es poguera treballar amb successions o progrssions: quantes hores al llarg de la nostra vida passem passivament, la relació d’un objecte enfocat des d’una càmara i la distància de l’objectiu, els diners que guanyaríem al dia si per cada 50 euros en guanyem 4, si reduïm 1/4 l’àrea d’un quadrat de 16m2 quan de temps ha de passar fins a deixar de veure’l… En fi, un fum d’idees inventades per nosaltres.

El meu grup (la relació d’un objecte enfocat des d’una càmara i la distància de l’objectiu) el primer que va fer va ser repartir-se la feina, ja que havíem de fer diverses tasques: fer fotos, mesusrar les àrees corresponents, treure el m.c.m. Al principi ens va costar ja que no sabíem per on começar, però finalment ens va aclarir i crec que ens va eixir un bon resultat. Aquesta idea també era una mena d’experiment, perquè nosaltres no sabíem si hi havia una relació, aleshores ens vam arriscar i ho vam aconseguir. Després d’haver estat treballant a l’escola vam quedar a casa per gravar el vídeo i muntar-lo. Va ser una mica costós però va merèixer la pena.

Crec que aquest projecte ens ha servit per motivar-nos amb les matemàtiques i a tots ens ha agaradat participar. Al principi no sabíem per on començar, què fer, quin tema triar, però al llarg de les classes i vegent el nostre voltant, va ser molt més fàcil del que pensàvem, és a dir, sols era entendre-ho i prestar atenció.

Pense que va estar molt interessant participar a aquest concurs ja que mai ho havíem fet de manera grupal ni relacionat amb les matemàtiques. Finalment m’agradaria dir que he apres moltíssim i he pogut vuere les mates d’una alta manera i que l’any que ve m’agradaria tornar a participar en aquest consurs tan meravellós per poder millorar, perquè també cal dir que ens haguera vingut millor dues o tres sessions més. En ser el nostre primer any i estar aprenent hem vist que hem de fer-ho millor i posar-li moltes més ganes de les que ja hem posat.

Gal·la Martí | 3r ESO | escolagavina

Quartmetratges 2015

quartmetratges_15

Entre tanta cosa hem estat uns dies aturats. Però tornem i ho fem amb la convocatòria d’un clàssic entre els certàmens de curtmetrates del nostre territori. Ja estan publicades les bases per a presentar les vostres obres al festival de Quartmetratges de l’any 2015. Ací teniu les de realització però també s’han publicat les de concurs de guions per a curts. El plaç per presentar obres és del 18 de maig fins el 19 de juny.

1. PARTICIPANTS Hi poden participar totes les persones realitzadores de curts, nascudes o residents al País Valencià, amb un màxim de dues obres.

2. SECCIONS DEL CONCURS
a)  Ficció
b)  Animació
c)  Documental

3. REQUISITS DE LES OBRES 

Cada curt es presentarà en dos formats individuals: en format MP4 Còdec H264 i en format BluRay o HD amb compressió de qualitat per a la seua projecció. La duració no excedirà  de 25 minuts.
 No  s’admetran  treballs  realitzats  abans de  l’1 de  gener de  2014  ni els presentats a aquest concurs en anteriors convocatòries.

4. PRESENTACIÓ DE LES OBRES: la recepció de les obres es realitzarà del 18 de maig al 19 de juny de 2015 a través dels següents mitjans: a) Personalment o per correu postal, junt amb el butlletí  d’inscripció  que  s’adjunta i la fotocòpia del DNI en:
Casa de Cultura
Plaça Valldecabres, 19
46930  Quart de Poblet
Tel.: 96 154 75 97
Horari de recepció:  de dilluns a divendres, de 10 a 13 hores i de 17 a 20 hores. El termini de recepció finalitzarà el dia 19 de juny a les 13 hores.
 b) A través de la Plataforma MOVIBETA (Enllaç disponible en breu)

5. PREMIS Primer Premi (millor curt presentat al concurs):  2.000  €  i trofeu del concurs.
Premi Secció Ficció: 1.200 €  i trofeu
Premi Secció Animació: 1.200 €  i trofeu
Premi Secció Documental: 1.200 € i trofeu
Premi al millor curt en valencià: 1.000 € i trofeu
Premi Públic Jove (alumnat de batxillerat): trofeu
Els premis en metàl·lic estaran subjectes a les retencions de l’IRPF corresponents.

6. SELECCIÓ L’organització del concurs farà la  preselecció  de les obres presentades i es reserva el dret a excloure aquelles en què el contingut siga obscè, violent, sexista, racista o vulneren algun dret fonamental de la persona .
El Jurat, format per l’Alcaldessa de la Vila, com a Presidenta, o el membre de la corporació municipal en qui delegue i tres especialistes en la matèria determinarà les que seran exhibides públicament i concedirà  els premis. El Jurat podrà deixar desert algun premi o acumular-lo a una altra secció. El premi al millor curt en valencià és compatible amb la resta de premis.

7. PROJECCIONS PÚBLIQUES Les projeccions públiques tindran lloc en el mes d’octubre de 2015. El programa es difondrà amb suficient antelació i es remetrà a totes les persones participants. Els curts premiats podran projectar-se tant en l’acte de clausura del certamen com en l’acte de presentació de la següent edició.

8. CLAUSURA I LLIURAMENT DE PREMIS

La clausura i el lliurament dels premis tindrà lloc el dia 24 d’octubre de 2015.

El fet de participar en aquest concurs suposa l’acceptació d’aquestes bases.